Vecka 37, DM Natt och Lång

MÅNDAG 8 SEPTEMBER

Dagens träning =
COL-gympa = 50 min styrka + 40 min eff. innebandy = 1h 30 minuter

Missade uppvärmningen på COL-gympan så det drog igång direkt med styrkeövningarna. 25 övningar modell 45/15-intervall och på det körde vi 2 varv. Allsidig träning, lagom jobbiga övningar såhär i början.

Efteråt vart det innebandy och det blev relativt mycekt spel och det var roligt!! Gjorde dock inga mål denna gång, men var ibland en klippa i försvaret ;-). (Vilket resulterat i 3 stora innebandybollmärken på vänsterbenet. Snyggt!)



TISDAG 9 SEPTEMBER - Grattis mor på födelsedagen!

Dagens träning = OL-intervall 7st 44 min + uppvärmning 19 min och nedjogg 18 min= 1h 21 min

4,00 (aktiv vila 3:27) 660m = 6,06min/km
3:45 (aktiv vila ?) 710m = 5,28min/km
3:58 (aktiv vila 3:05) 650m = 6,1min/km
5:22 (aktiv vila 2:01) 750m = 7,16min/km (uppför och vresigare)
3:49 (aktiv vila 2:25) 690m = 5,53min/km
3:38 (aktiv vila 3:02) 650m = 5,59m/km
5:38, 610m = 9,2min/km (ja, denna behövs inte räknas som en intervall iochmed att jag varken sprang fort eller rätt ;P)

Joggade från stugan till kojan på Getryggen och det bestämdes att det skulle bli OL-intervall à la tennis-OL idag, så Louise, Mimmi, Annica Gustafsson (IF Thor) och jag bildade en grupp, där person A startade 15sek före B och C och person D startar 15 sek efter B och C.

Intervallerna var ganska snällt lagda (snitt 2 kontroller/intervall) och det gick att springa fort vilket vi också gjorde! Var ju även fler grupper som sprang samtidigt så det blev mycket folk bitvis, men det gav lite stafettkänsla!! Alla intervallerna gick fort och rätt (förutom den sista där jag fck magknip och tappade allt vad koncentration hette - tyvärr... Synd att inte palla ända in i kaklet, men känslan på de 6 andra var grymt bra, så det tar jag med mig.). Det var ett riktigt roligt pass!!!



ONSDAG 10 SEPTEMBER

Dagens träning =
VILA



TORSDAG 11 SEPTEMBER

Dagens träning =
Löpning 1h 12 minuter

En runda med Master Ape! Sprang hemifrån mig, ner till glashuset, under E20, längs med Säveån söderut en bit, svängde höger in i Fjällbo, upp på Bergsjöberget och runt Bergsjön däruppe och tittade på diverse naturstigar, stenblock, utsikter et c. Sprang sedan ner igen, längs med Mellby mot Partille Station och upp till borgen ovanför där och klippte lite trappor (jag vann uppför och Magnus nedför :D) och sen löpte vi hemåt. En fin runda, mycket branta backar, men lagom tempo. Riktigt härligt faktiskt! Apan är att lita på när det gäller träningspolare allså!



FREDAG 12 SEPTEMBER

Dagens träning =
DM Natt 4,4km = 35:01+ uppvärmning 20 minuter = 55 minuter

Var väl sådär laddad på väg till tävlingen, då jag avr ganska sömnig, så jag blev glad när jag märkte att banan var lätt! Början var av sprintkaraktär och vi hade väl ett par kontroller på andra halvan som va lite mer orienteringskrävande, men det gick att springa runt och det valde jag att göra. Bommade en kontroll 1 minut och sen när jag hamnade på fel stig 30 sekunder, men annars var det bra. Vann med 8:15 över Hanna och sen kom Rachel 3a så det vart en GMOKtrippel! =)






LÖRDAG 13 SEPTEMBER

Dagens träning =
Snabb jogg 15 minuter

Gick på stan med Johan hela dan så det fanns inte så mycket tid över, men jag hade slarvat med stretchingen efter natten och baksida låret var inte av smidigaste sort så jag drog ut o jogga som blev ganska snabbt bitvis då jag dels sprang mot mörkret och sen var tvungen att kuta ifrån en asläskig tant som började springa efter mig med en pinne i högsta hugg. Uhh, scary... Så när jag joggat rundan tiidgare har den tagit 19min, nu tog den allså ca 15.




SÖNDAG 14 SEPTEMBER

Dagens träning =
DM Lång 5,6km = 50:46 + uppvärmning 30 minuter = 1h 20 minuter

Lång väg till start = lång uppvärmning, vilket var bra för mig idag. Kände mig dock ganska seg och inte så snabb, vilket var känslan under loppet också. Hade väl inte bästa flytet, men det gick stabilt. Flöt iväg på fel höjd på andra långsträckan och det blev en liten onödig både. (RIKTNINGEN!!!!) Och sen två mindre kontrollbommar, men huvudsak stabilt. Det var kul iaf och bra bana! Vann med 12 minuter.









Lång-DM del 1 och Del 2, tagit från Runoway så lite dålig upplösning (75%)



TOTALT vecka 37 = 6 timmar 33 minuter

Lite segare känsla i kroppen den här veckan, men OL-int i tisdags var ett riktigt bra pass med maxfart! Det var kul! Kändes dock skönt att vara ltie segare nu på DM Lång, för det har känts så piggt den senaste tiden att det var bra att segheten kom nu och att jag ändå behärskar det ganska bra ändå.

Nu är det snart SM! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0