Vecka 36, Medel-DM & Stafett-DM

MÅNDAG 1 SEPTEMBER

Dagens träning =
Styrka 50 minuter

Uppvärmning: Pinnövningar, knäböj, hamstringstretch m.m
Mage: Bensläng, Situps, Sidvridningar m.vikt, Varannat ben-ut
Rygg: Rygglyft
Ben: Lår på styrkebänken, Tåhöjningar, Rumpövningen, Benpendel

Hade tänkt löpa lite också, men det blev så sent och så regnade det en massa.



TISDAG 2 SEPTEMBER

Dagens träning =
3x1500m-intervaller 22 minuter + uppvärmning 21 min + nedjogg 15 min + plankanstyrka = 1h 2 min

int 1 = 5:35 (aktiv vila 2:45)  - 3:43min/km
int 2 = 5:42 (aktiv vila 2:49)  - 3:48 min/km
int 3 = 5:40  - 3:47 min/km

Körde från där 2,5an korsar 8:an ända fram till där den korsar 8:an igen, men då svängde vi på 8:an och sprang den till 8:ans mål. 1470m på Jonas GPSklocka. En lång uppförsbacke.

Jag visste inte riktigt hur fort jag kunde springa, men tycker jag hittade ett bra tempo ganska fort. Det var kul att springa och jag försökte släppa på bra utför och det känns som om jag springer väldigt bra där faktiskt. "Ekonomiskt" som Räkan sa. Men det var roligt!! Jag avslutade som vanligt med lite plankan i okänd tid.



ONSDAG 3 SEPTEMBER

Dagens träning =
Löpning 49 minuter + Styrka 11 minuter = totalt 60 minuter

Löpte Pukerundan + upp för grusvägen en bit och så vände jag och in på våran stig. Sprang la på rätt bra, men lite deg sen igår. Väl hemma körde jag bensläng-övning, sidan och lår (på träningsbänken). Najs...



TORSDAG 4 SEPTEMBER

Pass 1 = Cykel till jobbet 34 minuter

Carlsteinsväg 13 - (via Härlanda Tjärn, Skatås, Golfbanan, ÖIS-gården) - Bergfotsgatan 5 Mölndal. Vet inte hur långt det är. Tryckte på en del.

Pass 2 = Cykel hem från jobbet 30 minuter

Skulle slå tiden på ditvägen, så jag körde ganska fort...

Nu ska jag äta sjukt mycket pannkakor och mysa ner mig framför en film och ladda mot kvällens 25-mannaträning.

Pass 3 = OL 4,7+km = 35 minuter + uppvärmning och nedjogg = 55 minuter

25-mannaträning i Sisjön. Kände mig deg i benen under uppvärmningen och bestämde mig för att inte köra tävlingsfart utan snäppet under och hittade direkt ett bra tempo som passade mig och min orientering idag. Det gick näst intill prickfritt och känslan från dagens träning är jättebra. Jag njöt hela vägen idag!



FREDAG 5 SEPTEMBER

Dagens träning =
28 min jogg

Joggade upp Björndammsrundan och upp till grusvägen igen och till Östra Bäckevägen och hem. Kändes OK.




LÖRDAG 6 SEPTEMBER

Dagens träning =
Medel-DM 3,2km = 32:01 + uppvärmning = 50 minuter

Det regnade nåt så in i helvete, men på nåt sätt var jag ändå taggad till att springa, det var ju medeldistans. Kände mig OK i kroppen på uppvärmningen och inledde bra första halvan av banan. Sen sprang jag skitkasst 4 kontroller, och när jag kom hem såg jag massa saker på kartan som jag inte lagt märke till under banan så jag skyller faktiskt litegrann på regnet som verkligen vräkte ner just då. Men jag sprang väl lite för fort, eftersom jag inte anpassade mig efter förhållandena... Jaja. Jag vann med 5:16, då mitt mål var att vinna med 7. Och det var ju det några av bommarna blev så...



SÖNDAG 7 SEPTEMBER

Dagens träning =
Stafett-DM 4,8km = 45:31 + uppvärmning och nedjogg = 1h 15 minuter

Var beredd på riktigt tufft eftersom Frölunda gått ut med det, men jag blev positivt överraskad och det var inte alls så som jag trott! Det var helt okej tuffhetsgrad och riktigt rolgit!!

Jag sprang sistasträckan i GMOK lag 1 och Mimmi växlade som nr 2 ungefär 5:30 efter SAIK på förstasträckan, Louise hade tyvärr en dålig dag, men plockade in drygt 2 minuter och jag gick ut 3,5min efter SAIK som nr 2, med IFK2 precis i ryggen. Henne såg jag dock inte skymten av alls, men gjorde väl det Louise sa till mig. "orientera ifrån, inte springa", men jag tror jag sprang lite ifrån henne också. :-) Jag kände mig lite deg under uppvärmningen, men väl i skogen kände jag mig ganska lätt och under hela banan kände jag att jag inte behövde slita nåt nämnvärt, vilket var ett skönt kvitto. Jag orienterade bra i början, gjorde två 30sek (varav ena på radiokontrollen) och sen en lite större på kontrollen efter (1:15) ochs edan en 20sek till då jag inte hade koll på riktningen. Sedan gick det finfint resten av banan. Dock räckte det inte ända fram utan jag kom 2:40 efter SAIK imål, dock hade jag bästa sträcktid (45sek bättre än Camilla Berglund), vilket jag ändå får vara nöjd med efter bomtid exakt det som jag var efter i mål, så om jag skulle tagit ikapp hade det behövts ett klockrent lopp. Men det känns ändå som om det finns i kroppen.

Winsplits tider finns här



TOTALT vecka 36 = 7h 16 min

ROLIG VECKA IGEN! =)
Hey kompis, det går bra nu...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det kommer att bli en rolig höst Lina!

2008-09-09 @ 17:26:43
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0