Vecka 42, Elitseriepremiär!

MÅNDAG 13 OKTOBER

Dagens träning =
VILA

Aldrig sett nåt tråkigare väder. Och så hade Janni föreläsning så hade ingen att gå på COL-styrkan med. ;-) (Janni, ser du vilket ansvar du har nu framöver! Det är du som får se till att jag tränar min styrka!)



TISDAG 14 OKTOBER

Dagens träning =
15 min uppvärmning + 6x ca 2:10 backintervall + 4x30sek backintervall + nedjogg 21 minuter = totalt 1h 15 minuter

Int 1= 2:03 (3:10 aktiv vila)
Int 2 = 2:09 (2:57 aktiv vila)
Int 3 = 2:08 (3:03 aktiv vila)
Int 4 = 2:14 (3:10 aktiv vila)
Int 5 = 2:11 (3:11 aktiv vila)
Int 6 = 2:11 (3:10 aktiv vila)
+ 4x 30 sekunder (ca 1:40 aktiv vila)

Körde från foten av 5:anbacken baklänges uppför hela backen och vänster uppför första knicksen. Hade Bligård och Jonas rygg på första varför den gick fortast, sedan tog jag kissepaus lite snabbt under vilan och då hann de jogga ner och starta innan jag var ifatt igen så resterande fick jag köra solo. Förutom de sista 30sek då vi körde allihopa. Fick typ värsta kicken på 2:a 30sekundaren och var helt sjukt snabb!

Är riktigt nöjd med passet. Det var hur kul som helst faktiskt och det känns som om det gav massor!! :-)



ONSDAG 15 OKTOBER

Dagens träning =
Lite olika saker under 1h 30 minuters tid

Joggade bort ill Vallhamra IP och sen x antal varv runt på gatorna där omkring i väntan på att Master Ape skulle bli klar med sin fina ungdomsträning. Fick även äran att plocka in lite sprintkontroller vilket jag gjorde. Jag höll väl på att lalla fram o tillbaka i 55 minuter effektiv tid ungefär. Sedan joggade vi upp till tartanbanan och satte igång med intervaller. Apan körde 1000m och jag körde med honom (eller försökte rättare sagt...) de första 400m, sen sprang jag tillbaka och mötte honom och körde sista biten med honom som pendla mellan 380m-280m. Apan körde 5x1000m och då blev det alltså 5x400+ca300m för mig. Jag var schleten, men inte så konstigt kanske. Lite dumdristigt kanske att köra två tuffa intervallpass på rad, men jag hade helt enkelt bara lust för den här träningen idag. Hur man nu kan ha det, som Apan sa. Att köra intervaller 19:30 på löparbana i mörker och ihållande regn i mitten på oktober? Njae, inte det vettigaste man gjort kanske, men det var najs ändå och jag njöt på nåt konstigt sätt. Sedan efter passet joggade jag hem, o då hade jag vart borta i 1:45 och jag har kanske stått still o hoppat på stället litegrann så vi säger vä 1:30 dårå.



torsdag vila
fredag löpning asfalt 50 min
lördag elitserie 47:31 + uppvärmning = 1h 10 minuter
söndag gmok-kort 36;42 + uppvärmning = 60 minuter

totalt vecka 42 = 5h 45 minuter

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du såg sjukt stark ut!

Postat av: Sofia

Ja, konstigt nog är de kul att ha sjukt ont.

2008-10-15 @ 16:17:12
Postat av: Master Ape

Hade jag varit uppvärmd hade jag gått under 3.00 på 4:e intervallen! Men hade jag inte haft dig med i hasorna så hade jag nog inte ens kommit in på löparbanan. Tack Linis! =)

2008-10-15 @ 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0