Vecka 22, Pree-Camp

MÅNDAG 26 MAJ

Dagens träning =
VILA

Planerat att köra styrka med skoning av benen men jag kör den imorgon istället. Då är jag ledig hela dagen och har ändå inget för mig på förmiddagen. Passar bättre så.



TISDAG 27 MAJ

Pass 1 = Styrka inklusive upp- och nedvärmning = 60 minuter

Cyklade ett ärende som uppvärmning och körde sedan styrka 45min, inga ben i princip utan bara bål. Körde komplexövningarna och sedan lite "mage-rygg-intervaller" och sen lite diverse diverse.
Avslutade sedan med att klippa gräset, men känns inte som att den tiden är nåt värt att skriva upp direkt, men jag gjorde det iallafall. Så nu blir mamma glad. :-P

Pass 2 = 15 st 70/20-intervaller med mellanjogg efter 10st + uppvärmning 12 min och nedjogg 22 min = 60 min

Körde på milen och det var en fin afton. Perfekt väder och gött att trycka på! 70/20 är dom klart goaste intervallerna!



ONSDAG 28 MAJ

Dagens träning = Sprint-OL 2,6km = 13:54 + uppvärmning och nedjogg = 50 minuter

Sprint-OL på nya kartan ute i Tuve och denna gången representerade jag Svenska Juniorlandslaget för första gången. Skönt med en mjukstart! :P Och vi bevarade våra färger fint genom att knipa 4 av de 5 första platserna.
Men det var en riktigt rolig sprint och jag försökte trycka på så gott det gick. Tyckte jag hade bra framförhållning hela tiden. Dock kom bommen och det för att jag missade en grind som jag skulle springa in i och tappade härmed 25 sekunder. Sprang även snett ut från en skogskontroll också, men vann ändå sträckan vilket tyder på bra fart! Kul!

Winsplitsresultat finnes HÄR



TORSDAG 29 MAJ

Pass 1 =
6,5km OL = 65 min + uppvärmning = 75 min

Sprang på Partille/Gunnilse med bansträckning från Berghalla till Smörvattnet. Och det gick bra! Sprang på i ett lagomt tempo hela vägen och gjorde en kontrollmiss på 30 sek, annars rent. Dock läste jag till fel kontroll på en långsträcka, men det gjorde inte så mycket. Riktigt kul!

Pass 2 = x km Sprint-OL tid = ? + uppvärmning 23 min + nedjogg 15 min = uppskattad träningstid 50 minuter?

Det blev nåt fel på klockan så tyvärr vart det ingen tid, vilket var duuuumt för det hade vart kul att se vad jag hade på vissa sträckor o sådär, menmen. Det gick ganska bra här också, lurades till iallafall ett galet vägval. Men jag tryckte på här också (4e ganska hårda passet i rad, ooops) men sprint ger ju ingenting om man inte springer fort. Dock kände jag mig gaaaanska sliten på slutet. Men imorn får det bli lite lugnare även om det är Sportident.




FREDAG 30 MAJ

Pass 1 =
6,5km Lång-OL 75 min + uppvärmning 10min + nedjogg 5 min = 90 minuter

OL-bana med SI på Råhult uppdelat på 2 slingor, en kortare och en längre. Började med den korta och kände frukostfilen upp i halsen, inte så bra, det störde mig i koncentrationen, inte så bra. Sen på 2 skråkontroller småstukade jag båda fötterna en omgång och gick dom två sträckorna för att inte riskera att vricka dem värre. Sen kom Jenny ifatt mig och då bestämde jag mig att om jag ska hålla på såhär så kommer det ta all världens tid. Så kontrollen tillbaka till varvningen gick bra och efter varvningen bestämde jag mig för att gå helt rätt vilket jag också gjorde! Klockren kontrolltagning hela tiden. Eller inte på sista kontrollen, där la jag faktiskt 30sek, men annars så! Dock sprang jag inte på så jättemycket även om det behövs litegranna för att ha styrfart i den här terrängen. :D Men det var kuuuwl!

Pass 2 = Streetdance (haha) 45 min

Anneli, Maria och Ismo drog iväg oss till ett hemligt ställe vilket var Hagabadet och sen leddes vi in i ett rum och då fick vi veta att vi skulle dansa streetdance! :P Vi höll på i 2 timmar och det var kul som fan och det var faktiskt lite jobbigt också, blir ganska statiskt och sen en del stretching så får bli 45 minuter med/lågintensivt. :-)



LÖRDAG 31 MAJ

Dagens träning =
25 min OL

Det var dags för uppföljning ute i Tuve och Camilla Berglund skulle följa upp mig och först under uppvärmningen var vi och checkade in kontrollerna jag bommade på medel-testet, och sen sprang vi till starten och startade, men jag hann inte längre än till 3:an innan jag stukade vänsterfoten, itllräckligt illa för att inte kunna fortsätta. men det var bra tajming för det var nära till bilen och jag fick lindat den snabbt. Sen hjälpte Maria mig med massa grejs och jag kände snabb förbättring. Men inget eftermiddagspass såklart och inte heller imorgon.



SÖNDAG 1 JUNI

Dagens träning = VILA/Fotstyrka 10 minuter



TOTALT vecka 22 = 7 timmar 45 minuter

ROLIG VECKA!
Synd att jag stukade foten såklart, men jag får åka och träna de träningar jag missade en annan dag. Jag missade medel-OL i Svartemosse och medel-OL:en i Tuve också då, och stafett-OL ute på Södra Långvattnet i Mölndal där.




Kommentarer
Postat av: Sofia

Synd med foten, men den verkar bättre redan? Kanske bra
med en vilodag efter så tuff träning. terrängen kan du ju och som du själv säger har du ju chans att prova på den igen.

2008-06-04 @ 09:31:24
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0