Vecka 21, MOT JVM!

MÅNDAG 19 MAJ

Dagens träning =
OL-jogg 45 min

Dagen som präglas av nervositet gjorde att jag var tvungen att sysselsätta mig litegrann och när Apan frågade om jag ville hänga på på en träning till Jonsered så var jag inte sen att tacka ja. Det blev en OL-slinge-jogg-pass-duell och jag vann på 1 slinga av 6 typ :P Men det var i jonsered och det var bokskog, men det jag märkte var: Det var blött som fan, det var massa frön som fastna över hela kroppen, det var backar och det var en heeeelvetes massa lera. Fyfan. :P



TISDAG 20 MAJ - underbar dag

Dagens träning =
15min uppvärmning + Keps OL + nedjogg 15min = 1h 45 min

Underbart pass! Älska Keps-OL!

Joggade upp till Getryggen och där blev jag utan partner så jag hängde på täten och körde toutch på kontrollpunkten istället för att lämna/hämta keps. Sprang alltså ut i tätposition och kom in i slutet av tätklungan. Fick alltså grym draghjälp iochmed att löparna jag sprang med denna dag var i följande par: Axe/Ola, Johan/Erik, Palm/Karl, Werner&Werner/Karlsson&Karlsson, Simon/Otter. Och så självklart Elit på förvarningspositionen!

Varje "slinga" på 2:a och 3:e boet var i princip lagd på följande sätt: Utförslöpa till kontroll hämta, skrå till kontroll lägga och uppför tillbaka till växling. Detta gjorde att jag med mitt lilla försprång jag tog mig kunde hålla undan till 1:a, ligga med i täten till 2:a och sen tappa uppför till slutet av klungan upp till växling. Framförallt uppför var jag sliten sen helgen, men jag fullföljde passet (hoppade över en sån där hämta-lämna-slinga på sista boet), och sen var jag så jäääävla trött. Men när det är så kul så finns det inget som säger att jag ska lägga av... ;-)

Att sedan få besked om att jag fixade mitt sista delmål och att jag alltså ska springa JVM i sommar... Ja, det känns helt fantastiskt!

Tack Alla för alla gratulationer! Känns oerhört bra att ha ett sånt stöd! :-)



ONSDAG 21 MAJ

Dagens träning =
Sprint-cup 16:28 + uppvärmning 20min och nedjogg 10min + mage & lårstyrka 14min = 60 min

Sprint på Eriksberg och kroppen var rätt deg måste jag säga och även hvuudet vid 3:e kontrollen där jag inte hade nån koll på området runt kontrollen. Rejält slarv och 1:30 i tidstapp. Kanske 1:20 i bomtid då. Men annars gick det ganska bra tekniskt, men det där lilla extra som behövs brukar komma när benen är pigga och det var dem inte idag, med all rätt. Men det var kul! :-) Körde sedan lite styrka när jag kom hem. Måste få igång bålstyrkan nu!!!



TORSDAG 22 MAJ

Dagens träning =
VILA



FREDAG 23 MAJ

Pass 1 =
4+1 backintervaller + uppvärmning och nedjogg = 1h 10min

Cyklade till svarttjärn och sprang en uppvärmningsrunda till mastbacken och körde backintervaller 54, 55, 56, 56 + 1 på tillbakavägen. Inte jätteexplosiv direkt.

Och fan, vad det måste brunnit när det brann där. :(

Pass 2 = Styrka 50 min

Uppvärmning och sedan mest mage, rygg och komplexövningarna. Hamstringstretch också.
Måste börja ladda mentalt för att köra plankan. Jag var grym på den i höstas. Får ta o bli det igen.



LÖRDAg 24 MAJ

Dagens träning =
Jukolatest 5,1 km = 49:44 + uppvärmning+nedjogg = 1h 10 min

Jukolatest vid Toleredsklubbstuga i Tuve. Var schleten i benen sen gårdagen, men orienteringen funkade fint förutom en 2minbom på en kontroll där jag av någon anledning fick för mig något helt annat än vad kartan visade. Sedan gjorde jag 2x30sek till på 2 olika kontroller, men jag är nöjd med passet, absolut!




SÖNDAG 25 MAJ

Dagens träning =
Långpass 1h 30 min

Startade vid Jonsereds Fabriker och vi var endast en liten skara (5st) och blev ännu färre (2st) när de 3 mastodontlöparna bestämde sig för en sväng även på västra sida järnvägen så då var det bara megalånglöparn och 1:30löparn kvar (Räkan&jag) och vi tuffade på direkt på Bohusleden över Råhultbladet. Fin uppförslöpa i början! :-) Sen efter 45 blev jag övergiven och tuggade på själv in på Björnåsberget och åp vildmarkesleden efter en runda ner till vattenintaget. Sprang vildmarksleden ända ner till Stans väg och via Puketorp och hem. Sen var jag trööööööööött och tööööörstig. Måste hitta med ett vätskebälte som fungerar och sitter på bra!



TOTALT vecka 21 = 8 timmar och 10 min

Heja Lina Friskt Humör! Skjortan Hänger Utanför! (... Eller nej, en hänger långt upp på magen så jag får den där jävliga D20glipan...) HEJA HEJA HEJA!

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller alla tummar jag har!

Härligt kämpat under helgen, coolt att kunna prestera så bra när det gällde "allt".

2008-05-20 @ 17:12:11
URL: http://www.sportfantast.blogspot,com
Postat av: Master Ape

Gnällspik, det var ju asfint =)

2008-05-20 @ 17:12:14
Postat av: Sofia

Vi vet att du kan och håller tummarna så de blir blå. Härligt sprunget på testerna.

2008-05-20 @ 22:19:56
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: Jaxe

Kul att läsa om dina träningar & tävlingar & grattis till grymma testlopp! Hoppas innerligt (och tror) att det räcker - men hur det än går har du ju visat att du är bäst när det gäller!

Och jäklar vad tufft jobb det måste vara att ta ut lagen med så många starka kandidater såväl på kill- som tjejsidan!

2008-05-20 @ 23:44:41
Postat av: Holmberg

Grattis till platsen!

2008-05-22 @ 11:56:39
URL: http://www.erikholmberg.nu
Postat av: Malin

Grattis till platsen Lina!

2008-05-22 @ 16:47:49
URL: http://malinsand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0