Vecka 19, J-cuper Åmål&Säffle

MÅNDAG 5 MAJ

Dagens träning =
Löpning runt Kåsjön lugnt 59 minuter

Sprang på jobbrasten runt Kåsjön och det var gött.



TISDAG 6 MAJ

Dagens träning =
Uppv 5min + Korp-OL 49 min + nedjogg 9 min = 1h 3 minuter totalt

Sprang Korp-OL 5,8km vid Härlanda Tjärn och upp på Getryggen idag. Valde att ta det lite lugnt och inte springa på som en dåre. OL-tekniskt gick det bra, dock inte så svåra kontroller. Men det var längesen jag sprang med stiftklämmor. Jobbigt att stanna vid varje kontroll. Glömde t o m av att stämpla vid första så fick dra en dubbelstämpling vid 2:an. Men sen var kartan gammal och mkt inritat på den så vid näst sista kollade jag fel och sprang kontrakurs ett tag innan jag upptäckte att det inte var till den kontrollen jag skulle, men då blev passet bara några extra minuter.

Nu ska jag sova. Imorn är det Sprint-Cup. Hejdå.



ONSDAG 7 MAJ

Dagens träning =
Sprint 1,8 km 21 min + uppvärmning 29 min + nedjogg 10 min = totalt 1h + styrka 10 min

Sprint-Cup nr1 och jag var inte beredd på att det skulle bli så snorsvårt som det blev så jag bommade gaaanska mycket. Var taggad på att springa fort, men klarade allså itne av att bromsa när jag kom upp på den svåra höjden. Menemn, det var kul iaf. Körde lite lårstyrka och mage när jag kom hem.



TORSDAG 8 MAJ

Dagens träning =
VILA



FREDAG 9 MAJ

Dagens träning =
Löpning 46 min + gräsklippning :P = totalt 1h träning

Sprang upp på Björnåsberget, via Furåstjärn upp till Vildmarksleden och den ner till Stans väg genom Puketorp och hem. Hade lite deg ben för vilan igår men sprang i ett behagligt lagom tempo hela vägen. Höll samma hela rundan igenom och hade 46 min. Tror jag brukar ha 48 på den rundan när jag tyckt jag sprungit på mer? så det bådar ju gott inför imorgon! :-) Jag är taggad. Nu gäller det att gå rätt, ta smarta vägval och tugga på. Tugga på som fan! JAG KAN!



LÖRDAG 10 MAJ

Dagens träning =
J-cup Åmål - 30min uppvärmning + 30min OL = 60min totalt

Var rejält taggad för att springa långt och tufft idag på J-cupen, men efter att ha fått världens kramp i magen vid 3:an och var tvungen att huka och stå still 7-10min så var jag inte taggad på att fortsätta utan bröt. Magen blev sakta bättre de närmaste timmarna. Har haft så en gång förut, på ett träningspass innan Thailand. Vet inte vad det kan bero på.



SÖNDAG 11 MAJ

Dagens träning =
J-cup Säffle - 25min uppvärmning + 42 min = totalt 1h 7 min

Helt värdelöst lopp som redan är glömt och ingen idé att lägga energi på att analysera.



TOTALT vecka 19 = 6h 19 minuter

Enormt tråkigt med lördagen, jag var så jävla taggad. Men sånt händer. Bara att ta nya tag.
Fredagens pass var iaf ett som var riktigt skönt!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra sprang du på testerna! Grattis. Ser fram mot att läsa om loppen.

2008-05-18 @ 21:20:58
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0