Vecka 25, lite forts. hårt, sen lugnare

planerat framöver:
------- vecka 26
mån+tis+ons = en vilodag till, sedan lite goa flyt, löppass lugnare
tors: samling jvmlaget, vila
fre: OL-lång-bana
lör: vila
sön: jogg med ett par 15/15 intervaller
---- vecka 27
mån jvm sprint + invigning
tis vilodag
ons jvm medel kval
tors jvm medel final
fre vilodag
lör jvm lång
sön jvm-stafett + bankett



MÅNDAG 16 JUNI

Dagens träning =
OL 50 minuter + 8min uppvärmning = 58 minuter

Åkte ut till Kikås och Horsickasjön och sprang träningen som jag inte kunde vara med på på precampet. Det regnade så det blev rejält halt på de släta berghällarna så tvingades ta det ganska försiktigt bitvis.



TISDAG 17 JUNI

Pass 1 =
Löpning 80 minuter

Sprang och mötte upp Master Ape på Stans väg och så sprang vi en go runda på Knipeflågs. Snabbt tjöttempo kanske man kan kalla det! Det satt riktigt fint detta må jag säga!



Pass 2 = 4 st 4 min intervaller + uppvärmning 10min + nedjogg 15 min = 50 minuter totalt

Klubbträning. Körde 4 st 4 min intervaller med 3 minuters aktiv vila på milen. Hittade ett bra tempo för dagen direkt tillsammans med Louise. Dock högg magen till efter 2 st och jag fick håll under 3:e vilket höll i sig i de sista så jag tappade lite fart, menmen, efter 4 kände jag mig nöjd. Ganska snabb nedjogg faktiskt som gjorde att känslan blev ännu goare i benen efter att ha genomfört en hård 8-dagarsperiod med totalt 13 pass varav 12 st är löpning eller OL. Gôtt! Satt fint med grillning efteråt.



ONSDAG 18 JUNI

Dagens träning =
VILA!



TORSDAG 19 JUNI

Dagens träning =
Apan Meeting prolog 6 minuer + final 23 minuter + uppvärmning löp 10 min + cykel dit o hem 20 min = totalt 59 minuter

Apan Meeting 2008 gick av stapeln uppe i Björkekärr och först var det prolog vilken gick fint förutom att en snitsel var borta så att jag tappade 30sek på det kanske. Men det var en nice mikrosprint. Vi förflyttade oss sedan till finalplatsen och den banan bjöds på krav på hög tankeverksamhet och efter 1/4 av banan låg jag bra med, men sedan sprang jag till fel kontroll (de va inte numrerade) och då hamnade jag på efterkälken, sen fick jag ont i magen och sen kom värsta monsunregnet, harregud vad det regnade. Men jag tog mig i mål en bit efter segrande Fredrik Weihard, men vad gör det om hundra år när allting kommer kring, hej! Men det var roligt iallafall och gött att kötta på lite. :-) Kände mig dock ganska trött.



FREDAG 20 JUNI

Dagens träning =
VILA!

Midsommar firades ute på Tjörn med ett gäng goa vänner, det var fint!



LÖRDAG 21 JUNI

Dagens träning =
VILA

Vaknade med en skum klump i halsen som dock försvann senare på dagen, men bäst att vara på säkra sidan.



SÖNDAG 22 JUNI

Dagens träning =
Löpning 47 minuter

Sprang den vanliga rundan. Kan ju visa den på karta för en gångs skull. (Se nedan)
Tryckte inte på nåt nämnvärt, men kände mig stabil uppför och det var inte alls så jobbigt att ta all stigning i början. Skönt att veta! Kände mig dock lite stel, men det beror nog snarare på att jag inte sprungit på några dagar.





TOTALT vecka 25 = 4 timmar 54 minuter

Tisdagen satt riktigt fint. Två riktigt goa köttningspass.
Också gött med många vilodagar nu efter. Det gör gott för hela mig, tror jag.

Nu börjar det änna dra ihop sig! :-)




Kommentarer
Postat av: Master Ape

Du har ju ritat feeeeeel! Vi missade ju avtaget vid Östra Långvattnet först... ;)

2008-06-18 @ 09:04:01
Postat av: Lina

Haha du, jag tänkte på det också, men dom 100 metrarna kan vi ha som försvar om nån klagar på tiden det tog att springa den rundan! ;)

2008-06-18 @ 11:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0