Vecka 24, hårdvecka del 1

MÅNDAG 9 JUNI


Dagens träning =
VILA

Gött rastlös hela dan.



TISDAG 10 JUNI

Pass 1 =
41 mins jogg

Var uppe i Trollhättan så passade på att mjuka upp inför kvällens backintervaller, så sprang i 41min på småstigar/elljusspår vid TSOKs klubbstuga. Fint!

Pass 2 = Backintervaller 4 st långa och 4 korta + uppvärmning/nedjogg = 47 minuter

Uppvärmning till bokskogsbacken. Sen körde jag 4 långa (upp till gläntan) där tiden dala iväg till den 4e. (1:34, 1:41, 1:47, 1:55) De två första hade jag häng på grabbarna iaf, det kanske syns. :P Men efter det orkade jag inte motivera mig för att sega mig upp för den långa backen igen så ebstämde mig för att köra kotra (upp till stammen) och det var ett bra val. Körde 10st.. (0:33, 0:30, 0:30, 0:27, 0:29, 0:30, 0:33, 0:29, 0:30, 0:28). De va naaaaaaaaaajz!



ONSDAG 11 JUNI

Åkte upp till Grebbestad/Tanumshede med Ola, Micke och Erik för en träningsdag.

Pass 1 =
OL/löpning 61 minuter

OL i Grebbestad o en terräng som inte riktigt var fit för mig idag. Så ni ser på kartan hur det artade sig! Och det var nog tur för pojkarna att jag inte valde att springa hla banan eftersom Erik hade 49 min då vi beräknade 30! ;-)



Pass 2 = OL 72 minuter + uppvärmning och nedjogg = 1h 27 minuter

HUR FINT SOM HELST! Visst det var tufft, men på ett sätt kändes det ändå som att det bara var o ligga och flyta för det var en sån njutbar terräng! Jag menar, när kartan är 21 år gammal och det endast märks på ett ställe där ett hygge har kommit till... Då är det nice! Och det gick bra också. (Inga kontrollmarkeringar fanns). Drog la lite snett nånstans på nån sträcka, men det gjorde inget. Hade ett skönt tempo hela banan också, men inte tävlingstempo utan lite mer piano.



(Ola, jag snodde dina så fint inscannade kartor. :D)


TORSDAG 12 JUNI

Pass 1 = OL-intervaller + uppvärmning/nedjogg = 1h 15 minuter

OL-intervaller i Slottskogen med Master Ape. Jag var lite trött emellanåt och dunka huvet rätt i en gren och tog ett rätt långt runtvägval för att skona rådjurskiden, men annars var det nice :-). Fick 0:30-1:00 handikapp på honom, och jag höll undan en gång :P Men det var skoj!

Pass 2 = Lugnare form av löpning på stig 42 min + fotstyrka = 45 minuter totalt

Löpning på stig med mamma. Körde korta rundan men istället för att dra in fiskevägen där det brunnit så körde vi grusvägen längs Prästtjärn ner till Panncentralen och cykelvägen ner och sen Björndammen runt. Skönt att ta det lite lugnare. Kände mig lite piggare efter det.



FREDAG 13 JUNI

Pass 1 =
OL 3,9km 36min + uppvärmning 10 min och nedjogg 10 min = 56 minuter

Åkte tillsammans med mamma ut till Hisingsparken och sprang banan från pre-campet, då jag stukade foten vid 3:an. Nu sprang jag alltså hela (inga kontrollmarkeringar), men det gick bra! Sprika alla kontroller, men nåt vägval var inte helt optimalt, men jag är nöjd. Benen kändes okej också och jag kämpade på finfint!

Pass 2 = Löpning 49 minuter + fotstyrka = 55 minuter

Sprang upp via Furåstjärn ner Vildmarksleden och via Puketorp, men istället för att springa genom ravinen hem så sprang jag upp grusvägen och in "våran" stig så jag kom ner från gatan istället. Gav en extra backe! Och vad ska vi säga om tempot... Moderat typ. Pressade inte på tills jag "dog", men sprang väl på hyfsat iallafall.

Körde lite knäböj och balansövningar för fotleden efteråt.
Imorgon blir det VILA. :-)



LÖRDAG 14 JUNI

Dagens träning =
VILA.



SÖNDAG 15 JUNI

Pass 1 =
OL x km 1h 8 minuter + uppvärmningsjogg 5min + uppvärmningscykel 10 min + nedcykling 8 min = 1h 31 min

Cyklade till Svarttjärn där jag ställde cykeln och joggade till 8an och in till vänster på vildmarksleden upp mot Getryggen. Där startade jag en OL-bana som gick (i stora drag) upp runt Västra Långvattnet, långsträcka upp bakom Blacktjärn och sedan tillbaka mot Getryggen(Västrahållet) och sedan norrut på Getryggen ner till Svarttjärn igen. Gick bra första halvan, sen fastnade jag i några stup där ringkanten täckte att det inte var nån nedgång där. Men det var kul och fint! Och gräset har redan satt fart o växa...!

Pass 2 = 5 min uppvärmning och 30 min styrka (bål, lår och fotleder) = 35 minuter totalt

Har varit jättedeg hela eftermiddagen, men lite styrka kände jag för iallafall. Så det blev en kort men intensiv styrka fyllt av mage, rygg, sida, lår, vader och fotleder. Bra!



TOTALT vecka 24 = 9 timmar 53 minuter

Jag är stolt över mig själv!
Go känsla på eftermiddagspassen på tisdag, onsdag och fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0