Vecka 23

MÅNDAG 2 JUNI

Dagens träning =
Cykel 61 min + löpning 28 minuter = 1 h 29 minuter

Cyklade som kartan visar. Ändstation blev GMOKstugan där jag dumpade cykeln och snörade på mig löparskorna och sprang hem. Cyklade på rätt ordentligt faktiskt så låren fick jobba en hel del. På löpningen tryckte jag väl inte på utan flöt på i mod. tempo.

Rött = Cykel
Grön = Löpning





TISDAG 3 JUNI

Dagens träning =
Löpning 64 min + cykel 16 min = 1h 20 minuter

Sprang hemifrån till Skatås som kartan visar (väg/stig hela tiden) och sen cyklade jag hem. Jag var hungrig och ganska trött i benen när jag sprang så tog det ganska lugnt. Men sen när jag kom till stugan så skrek magen men då hittade jag ett paket glass i frysen och mumsade i mig lite sånt innan jag cyklade hem. Det satt fint! :D :D :D





ONSDAG 4 JUNI

Dagens träning =
Löpning 41 minuter stig/väg

Sprang hemifrån över Partille/Gunnilse ner till Gunnilse där mamma hämtade upp mig på väg hem från jobbet. :-)
Sprang som kartan visar.



Jag har kommit på att jag är väldigt uppfinninsrik när det gäller träningar ändå. Iallafall denna veckan. Kombinerade måndagens och tisdagens pass väldigt bra och idag var jag alldeles för deg för att orka springa en runda hemifrån och tillbaka så då kom jag på att jag kunde köra som jag gjorde. Alltid lättare att springa från ett ställe till ett annat. :-)



TORSDAG 5 JUNI

Dagens träning = 10 min uppvärmning + 65 minuter styrka + 5 min nedvarvning

Var alldeles för deg för att dra ut och springa av nån anledning så jag la mig i solen ett tag och funderade på vad jag var sugen på att göra, och då blev jag sugen på att köra styrka - i solen. Liksom träna och sola på samma gång! Så jag sprang iväg på en uppvärmningsrunda och sen körde jag igång och nu kanske man kan tro att jag var värsta degen och vilade 200% av tiden jag arbetade för att det var så skönt att ligga i solen men se, där har ni FEL. Jag var grym idag och detta slog de flesta styrkepassen i Eksjö med hästlängder i effektivitet.

Jag körde:
hamstringstretch, varannan 10 benböj och 2*10 vrist/balansträning *6, situps och rygglyft, komplexövningarna med balansövning under "vilan", 3*3*30sek-intervaller mage/planka/rygg, 3*16 utfallssteg, 3*2*10 sidlyft, 3*2*10 lårövning, situps och magövningar, rygglyft och snygg-rumpa-övning (haha), mer träning för fotlederna, 2*2*10 en styrkebalansövning... hm, ja det kanske var det.

och kul var det! :-)



FREDAG 6 JUNI

Dagens träning =
Sprint-DM D20 + H21-banan = 20min uppv + 12 min + 11min + 17 min = 60 min totalt

Sprint-DM i Wendelsberg, Mölnlycke. Brutales träningsvärk i benen sen igår, men tänkte väl inte på det nåt nämnvärt under loppet. De 3 första skogskontrollerna gick la ganska halvknackigt, sen gick det riktigt bra bland husen. På de längre sträckorna upp tillbaka sprang jag kasst. På den första ändrade jag mig för vägval vilket man aldrig ska göra när man väl börjat springa och sen missade jag en stig in och fick vända på sträckan efter. Men det var en rolig sprint! Och jag vann med 4-5minuter eller nåt. :P Men Kristin slog mig med 1 sek på samma bana i D18. Hon är grym på sprint! :D
Jag hade 11:45, banan var 1,9km.

Sen joggade jag upp till starten en gång till och sprang H21-banan som var 2,5km. Gick bra förutom på den sista slingan, det började med att det var fel stup i mitten av ringen på 13e och där tappade jag sprint-farten och det go:et litegranna och hade svårt att få upp det igen i skogen. Drog därför lite snett här och var. Hade 17min på den banan. Erik vann la på 12:50 eller nåt. ;)

D20-banan med vägval | H21-banan med mina vägval

 



LÖRDAG 7 JUNI

Dagens träning =
Löpning 67 minuter

Sprang strandslingan med mamma, med fartryck i alla backar och några på flacken, sen när vi kom ner till grusvägen igen körde jag upp runt Björndammen o hem för att få lite längre. Men det var lagom för idag och jag känner mig lite sliten, om än inte bara fysiskt utan mentalt. Ska faktiskt ta 2 dagars vila nu och sedan blir det hårdkörning en vecka framåt.



SÖNDAG 8 JUNI

Dagens träning =
VILA



TOTALT vecka 23 = 6 timmar 57 minuter

Mycket goa löppass i värmen. Har inte velat köra nån ren skogslöpning p g a foten, som iofs känns väldigt bra och det är skönt. Ska bli gött med 2 dagars vila nu för att sedan köra rejält. Ska bli nice!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0