Vecka 4 - Landslagssamling på Bosön

MÅNDAG 21 JANUARI

Dagens träning =
VILA

Vaknade och har aldrig hostat så mycket i hela mitt liv. Gått över litegrann nu, men hostar fortfarande en del...



TISDAG 22 JANUARI

Dagens träning =
VILA

Hostar fortfarande.



ONSDAG 23 JANUARI

Dagens träning =
VILA

Lite hostig. Åkte till Stockholm.



TORSDAG 24 JANUARI

Dagens träning =
Jogg 45 min? med diverse lekar på vägen. Sköj! Lite snabba ryck här och var. Har egentligen ingen koll på tiden, men jag uppskattar lite... Skönt o få ett lugnt pass. Bra för hostan som återkommer allt mer sällan.



FREDAG 25 JANUARI

Dagens träning =
Inomhus 90 minuter

Uppvärmning, styrkeövningar både med och utan "flås", doppboll och kräftfotboll.
Hostan nästan borta.



LÖRDAG 26 JANUARI

Dagens träning =
Inomhus 120 minuter

Hm, detta är väldigt svårt att uppskatta. Först lirade vi fotboll och basket mellan 16-18, och det vart ju hög intensitet när vi spelade men eftersom vi bytte av litegrann så var det ju inte konstant. Sen mellan 19-21 hade vi hinderbana, fia-med-knuff-basket, massa lekar et c som resulterade i många snabba ryck och hög intensitet emellanåt så totalt runt 2 timmar aktivt.



SÖNDAG 27 JANUARI

Dagens träning =
WWOC och JWOC = 50 minuter

(Walking world orienteering championships och Jogging world orienteering championships, med syftet att hjärnan inte vet om det är träning eller riktiga JVM...)

WWOC tog ca 35 min på 2,6km (eller tiden har jag egentligen ingen aning om, men nån sa 35 minuter så vi kör på det) och de flesta sprang :P men jag kan med gott samvete säga att jag gick hela vägen. Haha. Men det var fasen jobbigt att gå så fort. Spände verkligen benen hela tiden så pulsen kom upp sig. Sedan sprang vi banan efteråt och det tog 16 minuter ungefär, jag joggade.



TOTALT vecka 4 = 5 timmar 5 minuter

Mja, mycket lågintensivt med högre intensitet på inomhusspelen där jag kom upp i riktigt hög puls och fick mjölksyra flera gånger. Skönt att börja såhär och få en bra skjuts in i träningen. Kommer dock inte panga på nästa vecka heller utan försöka börja någorlunda förnuftigt.

På Bosön gick vi även steg 1 i utbildningen Prestationsutveckling och kommunikologi i idrottspsykologi. Hur bra som helst! Föreläsarna var kanon och vi fick hela tiden praktisera och reflektera över det teoretiska. Vi kommer även att få möjlighet att gå steg 2 och 3 i höst och det ska jag troligtvis göra. Det är mycket jag kommer att ta med mig från utbildningen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0