vecka 52, god jul

måndag löpning 8,7km (enligt eniro) 42 minuter på asfalt i sävedalen. fick en go backe upp från fräntorp men det kändes lätt! kanske blir en formtopp iochmed den radikalt minskade mängden förra veckan mot tidigare? höhö.

tisdag löpning 75 min. 13,3km enligt eniro men det var lite svårt att mäta exakt när man springer på stig. plockade in 2 kontroller till så nu är det bara en kvar! tjohoo. men det var en fin runda på knipeflågs. sprang lagom fort. + situps 5min, oj ingen lång styrka det. förövrigt grattis mig själv på födelsedagen. jag fick en garmin 305 så nu ska jag slippa mäta rundorna på eniro.
 
onsdag 7x3min intervall med 1 min vila på 8:an. (blev 3min istället för 1000m då det är lättare att hålla ihop på 3min eftersom vi bara var 3st rätt ojämna som sprang.) men benen kändes som stockar och det gjorde ont att springa idag. men visst, jäkligt skönt efteråt. imorgon får bli ett lugnare pass.
torsdag 1h 30 min långpasslöpning. första 50min med johan runt bredaremossen (i skog) och sen delade vi på oss och då blev det mestadels stig för min del. sprang ungefär som kartan visar.

fredag väääldigt lugn löpning med mor på en runda av ca 7,3km och den tog 53 minuter. körde lite utfallssteg o sånt efteråt så 60min träning.
lördag ol teknik 5km (5,6km löpväg på gpsen). kände mig okej i kroppen, hade dock satt pulsbandet för hårt så det var lite jobbigt.  men jag ser nu i efterhand att jag sprungit med nedborrat huvud. speciellt till 6:an. ojoj. sen gjorde jag några småsvängar på slutet då jag släppte koncentrationen. tid på banan blev: 40:50. uppvärmning 12min och nedjogg 7 min = 60 minuter totalt.

söndag löpning 65 minuter på björnåsberget. ca 11km enligt eniro. gpsen dog efter 900m löpning tyvärr...


totalt vecka 52 = 7h 20 minuter

gö löpdistansvecka. och sjukt najs med gps:en. nu längtar jag till ol-lägret i oskarshamn!!! :-)



Kommentarer
Postat av: Stefan Millegård

Hej Lina

Kul med Garmin. Vi har precis packat upp en 405 här hemma. En God Jul och ett Gott Nytt År önskas dig och övriga familjen.

2008-12-23 @ 21:36:23
Postat av: Sofia

Stort Grattis på födelsedagen. Hoppas tårtan smakade bra!

2008-12-23 @ 22:16:01
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: Lina

Stefan> Ja, tror det kan vara ett riktigt bra hjälpmedel i träningen, men för mig blev det en 305:a. God Jul & Gott nytt år till er också!



Sofia> Om den gjorde! :-) Tack!

2008-12-25 @ 12:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0