vecka 50

måndag rullskidor 8:an + ett varv runt gräset nedanför stugan = 50 min + COL-styrka 50 minuter + innebandy 30 minuter
tisdag löptest på 8:an = 31:39. + uppvärmning 15min och nedjogg 15min = 62 minuter. var väldigt trött efter jobbet och började tvivla på att orka springa bra efter de sega benen i helgen, men ändrade inställning och tänkte att benen faktiskt kan kännas rätt bra efter en seg dag... och jag vet inte om dom kändes jättebra, kände mig inte så pigg, men jag satte upp en fart med 3:55 på första kilometern och det gjorde att jag kom in i en bra rytm och sprang avslappnat. fick lite magont mellan 5-6km men fick bort fokus från det ganska fort. tyvärr var vi inte så många i min fartgrupp som sprang så jag hade ingen att fajtas med på riktigt, men det var kul att springa ändå och jävligt skönt att ha genomfört det! att johan och jag sen hade pizza-tisdag gjorde det ju inte sämre... kilometrarna löptes på följande tider: 3:55 - 4:03 - 4:24 (backe 1) - 4:24 (backe 2) - 3:56 - 4:03 - 4:06 (backe 3) - 2:45 (lite kort km). = 31:39
onsdag löpning 66 minuter med annika. sprang från henne i landala till safjället och 2 varv på krokslätts backiga elljusspår och sen tillbaka igen. enligt eniro var det en runda på: 3,4+2,5+2,5+3,4km = ca 12km. det var halt på slutet, men mys
torsdag fm olteknik på björnås, 4,2km = 40min. ganska tuff bana, gjorde en liten kork på första annars gick det bra. hade dock slarvat med skosnörerna så fick knyta dom några gånger plus att jag hade kissepaus också. fan, jag måste sluta hålla på så där. jag ska ju orientera när jag orienterar och inte massa annat tjoffs. men det var kul iaf. + uppvärmning 12min och nedjogg 11 min = 63 min em = rullskidor 54 minuter. 8:an 45min + en runda till. Lite fruset idag så det gick något lättare att åka, men jag var rätt trött i musklerna så det blev bara knappt under timmen...
fredag vila
lördag alfaloppet i torslanda. 63min. kunde ta en till synes ohotad seger, men det som grämer mig är att jag släppte förbi palmen p g a dels missat vägval och sedan missad kontroll. jäklarns! annars bjöd banan på många vägval, men jag gjorde ett par dumma grejer som att missa stigförgreningar och sånt där, men kontrolltagningarna var i huvudsak bra. roligt roligt. 63min + uppvärmning 20min = 1h 23min
söndag långpass från jonsered över råhult en sväng och lite björnåsmys innan jag lämnade klungan och sprang hem till carlsteinsväg. det blev 1h 24min och jag var rätt sleten faktiskt.

totalt vecka 50 = 9 timmar 2 minuter

ta tag i utvärdering07/08 och målsättning snart? JA JA JA. kankse... borde ju också bjuda på det där JVM-inlägget snart också. (jag har inte glömt. kommer aldrig att göra.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0