vecka 49

måndag col-styrka 50min och innebandy 30 minuter
tisdag 4x1500mintervaller med 2min vila. den klassiska rundan på 2,5an+8an. hann nätt o jämt jogga från målet till starten på intervallerna under den 2min långa vilan, så det blev verkligen rejäl aktiv vila idag. roligt att jenny johansson var med och sprang idag, gav skön sparring. var osäker innan hur sliten jag var efter lägret, men känslan var ändå bättre än vad jag trodde och känslan på sista intervallen var bra då jag fick nån liten kick och sedan en spurt mot jonas. Intervallerna gick på 6:04, 6:04, 6:05 och 5:50. de 3 första lite längre tid än vad jag har haft innan, men nu var det dels kortare vila och sedan med ett läger i benen. men det var sköj. + uppvärmning 18 min och nedjogg 8min + plankan = 58 min
onsdag vila
torsdag fm tennis-ol med annika östman på råhult. 15min uppvärmning + sen har jag ingen aning hur lång tid varje set tog då jag tryckte på klockan lite då och då men kanske 40min på slingorna lite drygt och så lite mellanjogg och nedjogg 5min så totalt lär det blivit 65 minuter maybe baby em backryck på 5:an 13st (olika längd, korta som långa) = 40min. åkte till stugan i hopp om att någon skulle träna med mig på nåt inte jättehårt men inte lugnt och inte så länge. men inga i elitgruppen var där utan ett gäng ungdomskillar med björn östman, så jag hängde på deras träning = springa 5:an och lubba som en idiot så fort det gick lite uppför. och dom sprang fort så det blev bra träning. jag fick verkligen maxa för att hålla undan! sen när dom var klara körde jag ett gäng till i backarna vid slutet på 2,5:an.
fredag uthängning av kontroller på björnåsberget = 1h 53 min. jag var trött som en björn (när dom är trötta) och sådär, men jag hängde ut 25 kontroller och fick njuta lite av att björnåsberget är så fint. frågan är om jag orkar ta in dom redan på söndag...? en del kanske?
lördag uthängning av kontroller 30min och efter några timmar plockade jag in samma kontroller igen = 30min till = 60min totalt. lugnt. trött som ett as.
söndag vila!

TOTALT VECKA 49 = 6 timmar 56 minuter

lite trött.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag var på väg upp men kom på att jag hade tvätttid, synd för vi verkar ha kört typ samma pass. Bättre kommunikation nästa gång!

2008-12-05 @ 11:38:56
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: Magnus

Jag kanske kan hjälpa till att ta in kontroller på söndag, vi har skinklopp då och tänkte förlänga det om det inte går käpprätt åt helvete med spegelvänd karta elelr vad det nu kan tänkas bli =)

2008-12-05 @ 18:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0