Vecka 35, J-cup i Vimmerby

MÅNDAG 25 AUGUSTI

Dagens träning =
30 min cykel 40 min löpning = 70 min totalt

Räsercyklade upp till vattenintaget där jag träffade Karl så hängde vi ut varsin 2km-OL-bana. Sen kom massa barn och Skogsäventyret så skickade vi ut barnen på äventyr och jag sprang ut på banan och sprang lite fram o tillbaka på det svåra stället. Sen hade vi stämplingstävling med sportident, jag tror jag vann, men jag fuskade för jag hade snabba pinnen. Sen plockade jag in kontroller i ganska snabbfart och sen räsercyklade hem. Gött att det går dubbelt så fort dit som hem. :P



TISDAG 26 AUGUSTI

Dagens träning =
6 st maxbackintervaller med 5min löp mellan = 30 minuter + 25 min uppvärmning + 14 min nedjogg + magstyrka före 5 min och plankan efter 5 min =  totalt 1h 19 minuter

Innan jag åkte till Skatås körde jag lite situps och annan magträning. Sen hade jag ingen lust att springa Betilssons testrunda då det blir så mycket snabbt i skog i veckan nu ändå, utan var mer tagged för backintervaller. Så löpte med Annika en bit på uppvärmningen och svängde sen upp mot masten och anslöt mig till Johan, Krocko och Oskar nedanför backen upp till TV-masten efter en skön uppvärmning på 25 minuter.

Johan och jag skulle köra maxbacke medan de andra två bara skulle ligga o nöta, men vi körde iväg alla samtidit och kanske var jag lite väl övertaggad när första gick på 49 sekunder och de andra mellan 54-57, skönt dock att avsluta med en 55:a. Började nu ca 10m bakom va jag brukar men tiderna hamnade ändå hyfsat likt tidigare tillfällen vilket bekräftar en form som är på g! Men det var riktigt kul att springa och också att få sällskap, mycket lättare då. Nedjoggen blev 14 minuter och benen var gött trötta. =) Avslutade med lite plankan när jag kom tillbaka.

49 sek, 56 sek, 54 sek, 56 sek, 57 sek, 55 sek. (intervalltid)



ONSDAG 27 AUGUSTI

Fan glömde stretcha rumpan igår, det känns idag...

Dagens träning = Löpning 25 minuter + OL 3km 29 minuter + Löpning 21 minuter = 1h 15 minuter

Löpte hemifrån upp till kojan på Getryggen och sprang där POL-träningen, en 3km-teknik-bana med 18 kontroller och riktigt klurigt i början och en del tvärs-över-sträckor. Gick finfint tekniskt, gjorde endast en sväng där jag sprang förbi skärmen 10m och fick vända. Tempot var kontrollerat. Invigde också inov8-skorna och det var riktigt sköna. Dock inte helt optimala när underlaget blev slät berghäll med en vattenfors på sig. Men det var ett gött pass. Riktigt trött efteråt faktiskt.



TORSDAG 28 AUGUSTI

Dagens träning =
Medel-KM 4,3km = 37:30 + uppvärmning 15 minuter och nedjogg 5 minuter = 58 minuter

Åh, det var KANONKUL för jag kände mig KANONPIGG! Benen bara gick av sig själv!! Orienteringen funkade också bra, gjorde ett par 15sekundare kanske, och lite stressed up på sträckorna ibland, men annars sprang jag fort fort och bestämt!! Kom ifatt H40-Ola Wallinder 1min till 3:an och sen hade vi en tuff batalj då vi kom ifrån varandra och ihop igen, men efter en bom av honom på knappa minuten på näst sista kunde jag göra ett avgörande ryck! ;-) Sprang dock dåligt på långsträckan där jag tappade 1min på Ola. Kollade inte vägval ordentligt utan brötade rakt på. Men annars gick det som sagt kalas och att kroppen kändes så bra var det klart roligaste. Vann med 11 minuter i Louises frånvaro. Och soppan var kanongod efteråt, danke schön.

Winsplits finnes här



FREDAG 29 AUGUSTI

Dagens träning = VILA

Som de flesta fredagar. Och idag bär det av till Vimmerby för SJC masstart imorgon. Jehoo.



LÖRDAG 30 AUGUSTI

Dagens träning =
SJC masstart 7 km = 61:42 + uppvärmning = 82 minuter

Hade inte riktigt funderat över taktik o så innan start, vilket var dumt, för jag kom på taktiken på väg till 1:an, men den sket sig ganska fort. Jag låg i tät ner mot ettan men litade inte på mig själv och gjorde ett stopp, samtidigt som det blev ganska klart att vi var på rät väg och 10 pers dunkar förbi mig och jag hamnar lite efter i stämplingen. Sen drogs tempot upp nåt brutalt och jag hade bestämt att jag skulle ligga kloss an täten, men efter en vurpa tappade jag ytterligare meter och det gick inte för mig att springa ifatt det på uppförssträckan upp till 3:an, så sekunderna rann iväg allteftersom jag inte hade tätkänning. Passerade radion som 14e och va lite avslagen. Inte alls lika pigg i kroppen som i torsdags. På fjärilen bestämde jag mig för att dra upp tempot och kom där ifatt Elsa och Lina Sundqvist och jag visste att de låg ganska bra med tidigare så då förstod jag att jag plockat placeringar. Blev lite stirrig några sekunder, men var med dom ut på sista gemensamma, där jag kände mig ganska stark. Dock flyttade jag tumgreppet på långsträckan och fick för mig att jag var 200m kortare än vad jag egentligen var och läste att jag gick upp i en sänka, men gjorde det i en annan paralellt med kontrollen, vilket ju från början var min plan. Men jag fattade inte det då utan fortsatte framåt och kom alldeles för långt och tappade 2:20 på den sträckan, jäklaskit! In i mål sprang jag ganska fort, men hade lite dålig koll i grönområdet till förvarningen... Pigg på upploppet ändå! Slutade 8:a 5 minuter efter Beata, men hade kommit 4:a om jag inte gjort den där tavlan på långsträckan och då hade jag varit 3 minuter efter. Jaja.

Resultat kan ses här





SÖNDAG 31 AUGUSTI

Dagens träning  = Vimmerby OK lång OL-tävling D20E 6,2km = 51:27 + uppvärmning = 1h 12 minuter

Var taggad på att revanchera mig från igår och skaffa en okej rankingpoäng. Kände mig till skillnad från igår pigg på uppvärmningen, härligt! Sprang iväg i ett fint tempo men var på väg att göra ett litet paralellfel då jag låg en kurva för högt upp, men efter 30 sek fattade jag det och kunde springa ner till kontrollen. Till tvåan gjorde jag en liten onödig vänsterbåge, borde vart mer offensiv där... Till 3an så jag att det var samma kontroll som igår, och det var kanke de tankarna som gjorde att jag bommade den. Jag var i sänkan för högt upp som såg likadan ut med en sten i, och istället frö att titta på kartan och upptäcka att jag var för högt började jag tänka på om kontrollen inte finns eller inte. Och det gick ganska lång tid, 2:25 närmare bestämt. Efter denna inledning gjorde jag en bra avslutning där jag var offensiv hela tiden och stod på fint. Bäst tid på långsträckan och sedan vann jag sträckan till 11:an med 1 minut och 21 sekunder, vilket jag inte förstår riktigt - vad de andra sysslade med allså. Jag hade 5:21 på sträckan (riktigt nöjd med mitt vägval då det var svårt att bomma kontrollen därifrån) och de andra kan alltså inte sprungit så. Men det var roligt att se!! Stark på spurten idag också.

Resultat:
1. Jenny Lönnkvist 50:05
2. Lina Strand 51:27 +01:22
3. Martina Karlsson 52:21 + 02:17
3. Lina Sundqvist 54:05 +4:00
4. Alva Olsson 55:13 +05:08

Kul med bra startfält. Winsplits hittas här





TOTALT vecka 35 = 7 timmar 16 minuter

Go vecka med 4 bra högintensiva pass (KM, 2xVimmerby och Backintervaller). Har varit en rolig vecka och det börjar kännas fint i kroppen!!




Kommentarer
Postat av: Micke

Hoppas de nya skorna funkar bra för hälen. Jobbigt att den ska vara så strulig att det inte ens funkar med 1 pass i "vanliga" skor och jag vet precis hur j&#%# ont det kan göra.



Hur går det med inlägget om JWOC? Antar att det är mycket att skriva så det känns jobbigt att börja(typ som när man ligger långt efter i träningsdagboken:/). Du får skriva om lite i taget så blir det inte så mycket samtidigt. Skulle vara kul att få läsa om äventyret!



/Micke

2008-08-27 @ 10:10:21
URL: http://www.gmok87.se/
Postat av: Sofia

Synd att jag inte kunde matcha dig. Hade varit kul att vara frisk och i alla fall få försöka. Någon sträckseger skulle jag allt ha tagit från dig. Men ett grymt bra lopp. Ser bra ut inför helgen. Syns då.

2008-08-29 @ 12:30:02
URL: http://orienterarensofia.webblogg.se/
Postat av: Elsa

har du blivit en rankingbög?:P jag tror du får springa SM ändå:) Grattis till andraplatsen!

2008-09-09 @ 16:32:09
Postat av: Anonym

Fy faaan va du är grym! Fattar inte vad alla andra håller på med! OM du inte hade bommat och OM du hade sprungit snabbare så hade du ju vunnit varje tävling! :)

2008-09-09 @ 19:56:47
Postat av: Lina

Anonym> Ja, det hade jag säkert gjort. Det är ju att orientera fort och rätt som är a och o inom den här sporten, inte sant? ;)



.. Eller så är det mitt sätt att skriva i min träningsdagbok, att utvärdera ett lopp, och för att återskapa känslan som ändå var okej. Går jag tillbaka om en tid och endast ser resultat (8a) så säger ju inte det så mycket, eller jo, jag var ju placeringsmässigt inte bättre den dagen, loppet var inte bättre än att det gav en 8eplats, det är ju helt klart, men känslan för framtiden var en annan och det är det jag vill beskriva med mitt "om".



Det är samma med rankingpoängen. En bra rankingpoäng i D20 är oftast ett kvitto på ett bra lopp och det är bra lopp jag vill göra.



Så OM jag blundar för ironin i din röst så vill jag tacka för att du tycker jag är grym! :D

2008-09-10 @ 17:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0