Vecka 34, Rydboholm x2

MÅNDAG 18 AUGUSTI

Dagens träning =
Löpning 58 minuter

Löpte en runda med Apan på Björnåsberget + asfalt i Sävedalen. Det gick fint och jag kände mig hyfsat lätt! :-)



TISDAG 19 AUGUSTI

Pass 1 =
Styrka 45 minuter

Värmde upp med lite pinnövningar, knäböj o hamstring och sånt där, och sen körde jag mage o rygg o sida, ganska högt tempo. Försökte spara lite på benen eftersom det är intervaller ikväll. Perfekt att köra styrka framför TV:n när det är OS! =D

Pass 2 = 8 st 2 minutersintervaller med 1 mins vila + 11 min uppvärmning och 20 min nedjogg. = 54 minuter totalt

Körde hela milen med uppvärmning/intervaller och nedjogg. Var lite slowstartad och kom egentligen inte igång förrns efter 4e intervallen, hade lite håll o grejer. Sen låg jag och Silje Ekroll Jahren (kul att hon är här btw!) varannan framför varannan bakom varandra typ och sporrade varandra till hög fart så vi sprang riktigt fort på de 4 sista. Försökte släppa på o våga springa fort nedför också och det gick kanoners! Kändes lagom med bara 8 idag då det var första intervallpasset på länge och jag vill inte åka på nån känga nu... Men det var roligt! Och gott med mat efteråt och gemenskapen där! Me love it!



ONSDAG 20 AUGUSTI

Pass 1 =
Kontrolluthängning 42 minuter

Sprang o hängde ut mina 5 kontroller uppe på Tultered och sen sprang jag en liten "omväg" tillbaka till mål så att det skulle bli nåågra minuter längre iallafall. Var lite deg, och hade för mycket på mig så blev hur varm som helst.

Pass 2 = Joggrunda 25 minuter

Åkte till Kongevi i Kungälv och drog en joggrunda med friidrottstjejen Lovisa Lindh som jag kanske ska träna lite med framöver, då och då. Så vi drog bara en kort joggrunda för att bekanta oss lite. Hon skulle sedan köra nån formtoppnigsträning mot U-finnkampen, men jag hade lite bråttom hem plus att jag inte kände att det var helt optimalt för mig, men det kan bli roligt i framtiden.

Pass 3 = Inplockning av kontroller 31 minuter

Sprang o plockade in mina kontroller i ösregn, men det var bra för det gjorde bara att jag tryckte på litegranna.
Så idag ser det ut som om jag tränat aset "3 PASS!!!", men i själva verket är det ju bara korta joggpass allihopa egentligen, men det fick va lagomt en dag som denna.



TORSDAG 21 AUGUSTI

Dagens träning =
OL 6,5km = 51 minuter + uppvärmning 9 min = 60 minuter totalt

OL-teknik i Änggårdsbergen. Efter ett tekniskt missöde som upptäcktes under banan så visade det sig att vår Elit  drabbats av Eksjötränar-syndromer och hade lagt banan på 15:000-del istället för 10:000-del så banan som skulle mätt 4,3km blev helt plötsligt ca 6,5 istället. Gjorde iofs inget för mig som valt den korta banan men för andra vart det värre! =D Att detta är sant styrks av O.Marténers fina GPS-klocka då distansen för homom blev cirkus 11km. Lite väl många omvägar om det skulle varit en 6,5km-bana! =D Men även den bäste kan göra fel och tidsmässigt blev detta perfekt för mig så det är bara att tacka och bocka! Det gick till största delen bra också. Inte helt på topp, men inget större att klaga på. Det var rooooligt!



FREDAG 22 AUGUSTI

Dagens träning =
VILA



LÖRDAG 23 AUGUSTI

Dagens träning =
OL-tävling medel 3,6km = 34 minuter + uppvärmning = 55 minuter

Lite hejåhå vid starten då jag kom fram med en minut kvar och upptäckte att det inte fanns några kartor kvar i lådan. Fick säga till lite arrangörer och när det var 3 sekunder kvar innan start fick jag mig en karta i handen. =P Men jag behöll mig coollugn och blev inte uppstressad så det var bra. Dock var jag seg i benen och fick inte riktigt flyf helt ändå men gick helt okej, tills långsträckan då jag sjabbla bort vägvalet nåt enormt och sen efter det pajjade min ol-dojja. Där jag klippt upp på hälen gick upp helt så skon blev en toffel så det var lite småjobbigt andra halvan av banan speciellt i det boråsbrötet som det var, men jag tog mig runt och slutade 13:e, 3:30 efter Carina Svensson. Jaja, så kan det va.

Resultat finnes här

Imorn ska jag testa att springa med en hel OL-sko så får vi se om hälen håller!!



SÖNDAG 24 AUGUSTI

Dagens träning =
OL-tävling 7,8km = 78 minuter + uppvärmning och nedjogg = 90 minuter totalt

Kände redan på uppvärmningen att det kändes skumt i hälen och blev sådär taggad, men löpte iväg och kände mig rätt seg idag också, dock inga kontrollbommar förutom en kanske, men det var mer lite tvivel på sträckorna, men det har nog med att göra att aggresiviteten saknades och att hälen gjorde ondare och ondare för varje minut, men jag bestämde mig för att springa runt eftersom jag ändå var igång så det gjorde jag och slutade  6:a, 9:56 efter Carina Svensson. Ptja, det får också vara. Efter tävlingen köpte jag ett par inov8-skor som jag förhoppningsvis kan springa i utan att klippa ett hål, så håll tummarna för det nu!

Resultat finnes här

Men en annan sak. FY fan vilken jävla terräng det var idag. Helt åt helvete! :P



TOTALT vecka 34 = 7 timmar 40 minuter

Ohyeees!




JVM medeldistans 4 juli 2008
Jag är sjukt sugen på att springa medeldistans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0