Vecka 33, Stockholm och Hestra IF

MÅNDAG 11 AUGUSTI

Dagens träning =
Styrka 20 minuter och uppvärmning löpning  13 minuter

Sprang lite först och sen körde Martin och jag mage, rygg, sida och benstyrka. Jag var deg på magen (som jag är sämst på) men annars körde jag på. Dock borde jag kört mest på magen men jag får la ändra på det. Hann inte köra så länge för det var matlagningsdax.



TISDAG 12 AUGUSTI

Dagens träning =
OL 4,7km = 36 minuter + uppvärmning 10 minuter

Södertäljes medel-KMbana vid Järlagården. Såg inte snitslarna vid de 2 första kontrollerna och fick stå still ett litet tag, men sen fick jag gött flyt och grymt tempo. Roligt med mycket folk (startade 2st varje minut) och tröttnade la lite på långsträckan och gjorde 2 småsvängar, sen fick jag en pinne i ögat så linsen hamna på sniskan och fick stanna och försöka få i den, utan resultat så fick lägga den i kartfodralet och springa med bara en lins vilket gjorde det hela lite snurrigt. Var ca 1 minuter efter Elin A-S på banan. Surt eftersom jag var nästan ikapp henne på ett ställe, men hon sprang ifrån mig igen. Men det var roligt!!



ONSDAG 13 AUGUSTI

Dagens träning =
OL x km = 56 minuer + uppv 10 minuter = 66 minuter

Njut-OL-pass i Paradiset, Stigfinnarnas klubbstuga eller nåt sånt. Sjukt fint!! Sprang lite slingor, men jag kände att mina ben var slitna så valde att ta det lugnt och fick då lite sådär flyt emellanåt, men det var ett riktigt härligt pass!



TORSDAG 14 AUGUSTI

Dagens träning =
OL 32 minuter + uppvärmning = 42 minuter totalt

Sprang 2 slingor av Elitseriefinalbanan i Djurgårdsbrunnsparken eller vad den hette. Det var okej, men jag kände mig faktiskt rejält sliten i benen och huvet ville inte alls vara med längre. Inte så konstigt med alla intensiva OLpass det senaste. Var planerat att köra alla 3 slingorna, men det fick bli bara 2.



FREDAG 15 AUGUSTI

Dagens träning =
VILA



LÖRDAG 16 AUGUSTI

Dagens träning =
20 min jogg

Var rätt seg hela dagen efter tågresan hem och mycket OS på TV. ;-) Så drog ut på kvällen och sprang på lite asfalt för att förbereda benen för tävling imorgon. Det fick vara lagom.



SÖNDAG 17 AUGUSTI

Dagens träning = OL-tävling Hestra IF = 7,8km = 76 minuter + uppvärmning 15 minuter = 91 minuter totalt

Blev aldrig riktigt taggad innan start och hade itne alls flyt i början. Tappade stigen jag sprang på till 2:an och sen hade jag ingen koll när jag lämnade den senare och härjade runt som tusan. Letade efter en bäck påväg till 3:an som jag egentligen borde skitit i och gjorde en sväng där också. Sedan började jag få upp lite flyt och inför den 3km långa långsträckan låg jag 3:a +1:48, men efter en bra långsträcka där jag bara var 1sek efter (trots lite sned utgång från kontrollen och lite onödigt trassel mitt på sträckan) så gick jag upp i ledning, om än bara en liten sådan. Dock var jag för bekväm och gjorde inte enligt planen till nästa kontroll (att ta lite höjd direkt för att komma säkert mot kontrollen) så då ramlade jag ner alldeles för långt och bommade 2,5 minut. Gjorde sedan några klantgrejer på ett par kontroller och sprang in som 3:a 2 min 45 sekunder efter Louise som vann. Elsa var 2:a 1:56 före mig.

Men det var skönt att springa en lång bana och nu kommer SM-lång-banan vara kort som tusan med sina 6,9km eller vad den kommer att vara. :-)



TOTALT vecka 33 = 4 h 58 minuter

Många korta pass, men det var skönt att få lite fart i benen, speciellt i tisdags. Riktigt roligt. Detta gör mig grymt sugen på medeldistanstävling.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0