Vecka 32, SM-läger



MÅNDAG 4 AUGUSTI

Dagens träning =
VILA



TISDAG 5 AUGUSTI

Dagens träning =
Löpning 50 minuter

Sprang ungefär milen i Skatås med brudarna. Ingen var direkt på intervallhumör. :P Men vi tryckte på litegranna efter 7 km kanske och det kändes bra.



ONSDAG 6 AUGUSTI

Dagens träning = 
OL + löpning 60 minuter

Lullade runt uppe på Getryggen ett tag och på lite vägar runt Sörlyckan. Hade gammal karta över Getryggen som var sådär så blev inte på OL-humör.



TORSDAG 7 AUGUSTI

Dagens träning =
Löpning 50 minuter

Sprang med Martin på stigar från stugan upp på Getryggen och runt Västra Långvattnet. Blev lite trötter på slutet men det var fint. :D :P



FREDAG 8 AUGUSTI

Dagens träning =
OL 64 minuter + 6 min uppvärmning = 70 minuter

SM-läger pass 1
Förstod inte riktigt kartritningen i början och inte heller att man skulle springa i mossarna, men när jag väl fattat dessa 2 saker så drog jag upp ltie tempo och det gick bra ett tag! Sen tittade jag på klockan när jag vecklade ut kartan och såg att det var sjukt långt kvar och jag hade vart ute 50 minuter på min 6,5km-bana. Då förstod jag att nåt var lurt och att Wille gett mig 8,5kmsbanan istället. Jag tyckte inte det var vettigt att springa så långt idag så jag löpte väg hem så det blev lagom iallafall.



LÖRDAG 9 AUGUSTI

Pass 1 =
Masstart-OL 7,5km = 64 min + uppvärmning och nedjogg = 20 minuter = totalt 84 minuter

Ett riktigt gött pass i Mölnbo. Masstart med SAIK, Kåre och GMOK. Jag var lite seg i början men sen fick jag upp ett riktigt fint tempo och bra flyt. Ut från näst sista kontrollen vurpade jag och drog helt snett så jag fick ta ett dåligt vägval och tappade en del. VAr en 3 minuter efter Emma A, men in som god 2:a.

Pass 2 = OL x km = 61 min + 5 min uppvärmning = 66 minuter

Sprang på Acksjöarna och det var riktigt fint. Orienterade okej. Mossarna var blöta som tusan och det spöregnade. Blev lite stressad när jag och Magnus kom ihop och gjorde en sväng, men kunde lösa det bra ändå. Höll igen litegranna uppför annars okej tempo.



SÖNDAG 10 AUGUSTI

Dagens träning = Ärlas tävling D21 8,5km = 73 minuer + uppvärmning och nedjogg = 93 mintuer

Kom inte direkt in i det från början då jag mer tänkte på att jag skulle hitta rätt tempo i löpningen. Var lite väl passiv första halvan av banan men taggade till när jag kom ifatt lite folk. Sprang bra på långsträckan vägvalsmässigt men borde bitit ihop mera i löpningen. Fick en pinne i ögat och var groggy ett tag men jag höll ihop orienteringen fint hela banan och gjorde endast nå små misstag. Och 8,5km kändes inte alls långt vilket jag ska ta med mig. Grymt fin terräng btw.

Resultat kan ses här



TOTALT vecka 32 = 7 timmar 53 minuter

Härlig vecka! Gött med SM-läger och att jag börjar komma igång igen. Masstartpasset var riktigt roligt och tävlingen var fin då jag var klart bästa D20E. Najsnajs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0