Vecka 18, Sprint-SM + 2xJ-cup

MÅNDAG 28 APRIL

Dagens träning =
VILA, lite tjock i halsen

Bättre. Hoppas kunna springa lite imorgon.



TISDAG 29 APRIL

Dagens träning =
Sprint 20,18 + uppvärmning+nedjogg = 47 min

Sprint i Renströmsparken och jag sprang la på litegrann, men inte för mycket. Hade bra framförhållning i början+slutet men tappade det lite på mitten. Men det var kuwl och god marrängsviss efteråt! Tack Elsi-Brith! :D



ONSDAG 30 APRIL

Dagens träning =
VILA

Orkade inte.



TORSDAG 1 MAJ

Pass 1 =
Sprint-SM kval = 13:31 + 25 min uppvärmning och 12min nedjogg = 51 min

Inget som helst tekniskt krävande i kvalen och jag sprang igenom det på ett stabilt sätt. Sprang i en jämn fart och tyckte inte jag tryckte på det där lilla extra. Kändes bra.

Resultat D20B:
1. Beata Falk 12:21
2. Maja Alm 12:54
3. Lina Strand 13:31

Pass 2 = Sprint-SM final = 15:46 + 30 min uppvärmning och 5min nedjogg = 51 min

Fick varken till det fysikskt, psykiskt eller tekniskt.
Det gick inte riktigt bra att ladda innan och jag hade ganska ont i huvet. Jag tyckte att det skulle bli kul, men självförtroendet fanns där inte. Var också alldeles för passiv från start och drog lite snett till första. Sedan hade jag la en ganska bra period fram till radion, men efter det tog jag ett dåligt vägval + att jag bommade nästa kontroll över minuten p g a att jag släppte koncentrationen för 10sek. Det var nån som hejade på mig som jag reagerade på. Bara detta tyder på att koncentrationen inte riktigt var den rätta hela loppet... Sedan var det tungt resten. Blä.

1. Beata Falk 13:06
2. Maja Alm 13:15
3. Elsa Jansson 13:58
26. Lina Strand 15:46


Det sista fotot i raden ovan: Micke Backlund




FREDAG 2 MAJ

Dagens träning =
OL 40 min

Sprang om Medel-SM-final-banan från 2005 och sprang tekniskt bra och det var väldigt roligt att springa. Sprang inte på nåt nämnvärt men det loppet hade räckt till ett SM-brons då, och det tyder ju på att om man inte bommar så räcker det långt. Försökte bygga upp självförtroendet för morgondagen.



LÖRDAG 3 MAJ

Dagens träning =
J-cup medel 3,2km = 31:38 + uppvärmning 25 min = 57 min

Var taggad dagen innan och på morgonen. Riktigt sugen på att göra ett bra lopp, men jag fick inte riktigt bort det där som ligger och gnager och hade alltså inte helt lätt för att hitta och bibehålla den rätta koncentrationen som jag brukar. Började bra och låg 4:a vid radion, men sedan kom 2 stora bommar på raken. Den första p g a att jag kom till en annan kontroll och istället för att fortsätta på riktningen så lurade jag mig på den och drog snett. KOntrollen efter slarvade jag med allting och läste inte kartan för fem öre. Sedan gick det väl okej, nån liten sväng och nåt dåligt vägval, men slutade med att vara 7 min o 38 sek efter, på medel...

1. Elin Pettersson 24:00
2. Jenny Lönnkvist 24:43
3. Lina Sundqvist 26:37
18. Lina Strand 31:38






SÖNDAG 4 MAJ

Dagens träning =
J-cup sprint 2,7km = 15:08 + uppvärmning = 30min + nedjogg 25 min = 1h 10 min

Samma här att det var svårt att hitta den rätta koncentrationen och när jag hade kass framförhållning och drog snett ut från en kontroll så satte det sig i benen också och efter det funkade varken löpningen eller det tekniska. Kände mest att jag ville ta mig genom banan och jag slutade på en 13e plats 1:22 efter.

1. Malin Leijon-Lind 13:46
2. Jenny Lönnkvist 13:51
3. Elsa Jansson 14:00
13. Lina Strand 15:08




TOTALT vecka 18 = 5 timmar 16 min

Sjukdom först och sen en jävla massa högintensiva pass gjorde att jag inte blev alltför pigg. På nåt pass egentligen. Det psykiska spelade också in en stor roll.

Det är inte lätt att springa orientering när det känns som om det finns 10 extra kilo som tynger inom mig. Men nu jävlar ska jag slänga bort det i ett hörn tills vidare och bara fokusera på det jag ska göra nu framöver. JAG är viktig nu och detta ska genomföras och mina mål ska nås! Jag är redan sugen på att göra 2 bra lopp till nästa helg, men först en veckas skön träning och ingen press från nåt håll.




image75

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0