Vecka 17, 10MILA!

MÅNDAG 21 APRIL

Dagens träning =
Löpning på stig 1h 9 minuter

Sprang hem från Skatås över Getryggen och upp till Västra och Östra Långvattnet. Hur fint och mysigt som helst och benen kändes piggare än igår!



TISDAG 22 APRIL

Dagens träning =
Backintervaller 5st med aktiv vila 4min + uppvärmning 28 minuter nedjogg 21 min = 1h 10 minuter

Sprang lång uppvärmning och körde sen mina vanliga backintervaller i mastbacken, Skatås. Lite schletna lår efteråt såklart, men fick en go och lagom nedjogg.



ONSDAG 23 APRIL

Dagens träning =
VILA

Kanske var lite väl het under jobbet och lirade lite för mkt handboll o sprang lite för mkt för att det skulle vara vila idag... Inte helt optimalt kanske, men vadfan.



TORSDAG 24 APRIL

Dagens träning =
10-milaformtoppträning 8:an med tempo 3km. uppv = 10 + 13 min + 14 min = 37 minuter

Joggade lite och sen in på 8:an bort till Härlanda Tjärn. Sen sprang Maria, Louise, Pippa och jag tempo mellan km-markering 2 och 5. Kände mig hungrig redan innan och borde kanske tagit nåt litet o stoppa i mig, för det kändes rejält i de två uppförsbackarna och när jag sedan kom upp på flacken fick jag ont i magen och då var det jobbigt att trycka på sista km utför, men tempot var ändå lagom. Och låren var fortfarande aningens tunga, men det hinner försvinna! Hade 12:54 på de 3km. (4:21+4:25+4:07)

Bra stretching efteråt och MYCKET mat! :-)



FREDAG 25 APRIL

Dagens träning =
VILA, promenad

Hade tänkt dra ut på ett kort flytpass men inatt vaknade jag av att halsen hade tjocknat till sig på höger sida och nu på morgonen har det tyvärr inte släppt helt. Men jag har gurglat whisky, gurglat saltvatten, ätit mina piller, harklat och fixat vitlöksdryck som jag ska dricka när den stått till sig, så det kommer ordna sig, men det blir alltså hel vila idag, vilket inte gör så mycket. Men jag vet ju att jag är bra på att vara frisk! 10-mila imorgon ska bliså jäkla skoj! :D



LÖRDAG 26 APRIL

Dagens träning =
VILA, ont i halsen.

Inget 10MILA. :-(



SÖNDAG 27 APRIL

Dagens träning = VILA, ont i halsen



TOTALT vecka 17 = 2 timmar 56 minuter

Otroligt surt att missa 10-mila, men det som kommer framöver är såklart viktigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0