Vecka 43

MÅNDAG 22 OKTOBER

Dagens träning =
COLs styrka 55 min + innebandy 50 minuter

Uppvärmning, löpskolning, stationsstyrka 45/15 x 10 övningar à 3 varv + nedjogg. Avslutade med innebandy. KUL!!! Kände dock redan av träningsvärken efter innebandyn och nu gör det ganska ont. :P



TISDAG 23 OKTOBER

Dagens träning =
Löpning 52 minuter

Sprang upp till vildmarksleden via Furuåstjärn och sprang den ner till Stans väg och sen in via Puketorp och upp grusvägen den vanliga vägen hem.
Första riktiga löppasset och det kändes helt okej ändå! KUL att springa!

Var inte med på intervallerna p g a att Jennie & jag hade hand om maten. Det som bjöds på var starkt, men jag tror de flesta (utom en :P) tog det rätt bra! Sedan bjöd jag på äppelkaka också och det var nog uppskattat tror jag! Kanske blir fler gånger? ;)



ONSDAG 24 OKTOBER

Dagens träning = Löpning 48 minuter

Invigde de nya Saucony type A-skorna och sprang asfalt hemifrån till Malin Årebäck i Jonsered med lite avstickare bland husen för att få lite längre. Kallt ute men annars helt okej!

(Att jag sprang dit beror på att mamma var där på Tant-träning och då fick jag skjuts hem. :D)



TORSDAG 25 OKTOBER

Dagens träning =
Löpning 52 minuter

Missade klubbträningen idag igen på grund av en hektisk dag, men tog bilen till Härlanda och började mata på runt 8:an (rätt håll), men när jag kom ner till fotbollsplanen efter ca 6km så sprang jag rullskidbanan till 5:an och sprang upp långa backen (5:an baklängses) och sprang den till man kom tillbaka till 8:an och sprang den tillbaka till Härlandaparkeringen, totalt ca 10,5-11km. Blev lite trött efter 4km och sen lite schleten uppför 5:an-backen, men höll ändå hyfsat samma tempo hela vägen. Dock fortfarande träningsvärk i låren sen alla utfallssteg i måndags och det ömmar när jag sprang utför vilket gjorde att det tog emot en aning och gick inte att släppa på lika bra.

Förövrigt så fick jag ett telefonsamtal från Anneli igår och nu är platsen i vinterns juniortrupp klar. SKÖNT!
(Detta ska publiceras på orientering.se imorgon tror jag, men det är väl inga hemligheter det här så jag släpper bomben redan nu. Även fast det kanske nog egentligen var väntat... Men jag är iallafall GLAD! :D) - Ännu ett steg påväg mot det stora målet är avklarat...



FREDAG 26 OKTOBER

Dagens träning = VILA.

Tyckte det var bra efter en vilodag så att jag inte börjar för hårt efter 2veckorssjukan. Har även kört på hyfsat hårt sen dess så lika bra att ta en dag. Jag har även jobbar 8-17 idag också så att det var nog ett bra drag tror jag.

Kom förövrigt på att jag inte sprungit med karta sen 25-mannakorten så jag ser fram emot Smålandskavlen såhäääär mycket!

GMOK lag 1
1. Louise 2. Jennie 3. Lina 4. Mimmi

GMOK lag 2
1. Bettan 2. Annika 3. Sofia 4. Åsa

Det blir niiiiice. Och för att vara jämställt så får jag la presentera herrarna också:

GMOK lag 1 (Axe, Ola, Palm, Micke, Junis)
GMOK lag 2 (Tobbe, Simon, Jonas, Bliggers, Jovan)

That's the way it is.

Ska ut på ett pass imorgon så att formen är fin på söndag. Detta är förövrigt sista veckan på orienteringsåret och därför får det bli till att göra utvärdering och planering inför nästa år, hm, helst imorton. Kan ju påbörja iallafall!

Nu ska jag sova och ladda! (Och herregud var långt inlägg det blev bara sådär. Nästan så att man kan tro att jag tog fel på träningsbloggen och vanliga bloggen. Hah.) Hejssvejs.



LÖRDAG 27 OKTOBER

Dagens träning = Löpning 37 minuter

Hade tänkt springa lite längre och ta det lugnt i början och trycka på andra halvan men jag kände mig helt ur slag och det var verkligen jobbigt att springa. Kan dock bero på att jag kört på ganska hårt sen sjukdomen och att jag vilade igår. Hoppas på piggare ben imorgon.



SÖNDAG 28 OKTOBER

Dagens träning = Smålandskavlen str 3 5,9 km = 53:31 + uppv/nedjogg = 1h 23 minuter ca

Var taggad innan och benen kändes piggare än igår. Dock fungerade inte orienteringen alls ute på banan och jag bommade hur mycket som helst på många kontroller. Ettan var nog den enda som gick helt klockrent. Fan. Men jag tror att det berodde på att jag var lite överladdad på att bara ge mig ut i skogen (hade ju inte hållt i en karta sen 25mannakorten) och jag glömde helt av att hitta koncentrationen innan utan jag bara sprang och stod o väntade på Jennie utan en tanke på att jag faktiskt skulle ut och orientera och inte bara springa. Menmen, så kan det gå... Dock måste jag fila på min stafettform till nästa år för jag har sprungit sämst på stafetter hela året förutom på 25-manna och jag tror att det beror på just det att jag inte laddar så som till en vanlig tävling och blir koncentrerad utan att jag bara står och väntar på att få springa ut utan att hitta orienteringstänket. För det vet jag att jag gjorde på 25-manna och då funkade det hur bra som helst. Jaja, detta ska utvärderas iallafall. Men det var bra att få känna på Oskarshamnsterrängen inför Medel-SM 2009.



TOTALT vecka 43 = 6 timmar 17 minuter

Sista veckan på året. Bra kört. Synd med det brutalkassa loppet på Smålandskavlen bara, men men det är inget att göra åt. Ska bli kul att börja vinterträna!





Kommentarer
Postat av: Sohlberg

Hoppas du fàr en bra dag =)

2007-10-23 @ 11:05:41
URL: http://www.metrobloggen.se/rockinroll
Postat av: Sofia

Vad kul Lina. Det är du verkligen värd. Vi börjar tränar fällningar på tisdag.

2007-10-26 @ 06:20:16
Postat av: ap

Å jag som inte vågade fråga i helgen, fy faan va bra!

2007-10-29 @ 21:26:36
Postat av: Micke

Grattis lina! Härligt jobbat. Nu är det bara att köra på mot nästa sommar.

2007-10-31 @ 23:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0