Vecka 40

MÅNDAG 1 OKTOBER

Dagens träning = Löpning 62 minuter

Sprang rundan som kartan visar. Glömde stretcha efter gårdagens pass så vaden och lårmusklerna ömmade lite, men det hindrade mig inte från att kunna trycka på litegranna. Gick dock ut lugnare för att öka och sprang faktiskt riktigt fort ett tag. Speciellt då jag kom på milen. Slog av lite på tempot från Vita Huset och hem (ca sista 5 min) för att grunda för morgondagens intervaller.





TISDAG 2 OKTOBER

Dagens träning = Intervaller + uppvärmning/nedjogg = 50 minuter

3,2,1,2,3 x2 med 1min vila. Och det gick huuur bra som helst! Köttade iväg på första intervallen i tro om att det var en 1-minutare men det visade sig vara en 3:a, men det gick bra ändå och sen flöt de andra bara på och jag sprang fort fort fort. Det gillas!!!



ONSDAG 3 OKTOBER

Dagens träning = Jogg 52 minuter

Joggade till Soldatängens Elljus och sprang runt det och så hem. Behövde ha ett litet lugnt pass efter 3 ganska hårda.



TORSDAG 4 OKTOBER

Dagens träning =
OL 5,5km + uppvärmning = 55 minuter

Lullade runt på SAIKs masstartträning på Skatås. Sprang inte i tävlingstempo utan lite därunder. Banan visade sig gå på JVM-kontrollerna vilka jag besökt flertalet gånger och kan springa till de flesta med förbundna ögon. Men det var ett fint pass och jag träffade på 2 stora fina älgar och därefter 2 rådjur. Trivsamt!



FREDAG 5 OKTOBER

Dagens träning = VILA, resa till 25manna.



LÖRDAG 6 OKTOBER

Dagens träning =
25-manna sträcka 3 = 3,5km = 21:03 + uppvärmning/nedjogg = 50 minuter

Hade jättepigga ben och dom gick bara av sig självt. Orienteringen funkade bra, men jag gjorde ett antal småmissar och har tappat det jag är efter på gaffeln, helt klart! Men jag var 2,5min före näste GMOK:are och det var ju alltid ett gött besked även fast det var synd att de inte var närmare mig eftersom det varit bättre för laget. Men än en gång grymt go terräng på 25manna och väldigt roligt alltihop!



SÖNDAG 7 OKTOBER

Dagens träning = 25-mannakorten 3,8km = 25:13 + uppvärmning/nedjogg= 55 minuter

Efter en 25mannafest och 3h sömn. Ett smärtande vänsteröra och en ömmande häl så är jag väldigt stolt över mitt lopp denna dag. Trots allt det där jag precis nämnt så var jag grymt taggad för att springa och jag kände mig efter omständigheterna pigg i benen även fast jag inte var lika pigg som under gårdagen. Men jag sprang och var lite osäker till 1:an (5 sekunder efter), sen fullföljde jag inte mitt vägval på långsträckan utan istället för att springa runt helt så hoppade jag av efter halva och löpte skog vilket jag tappade på (19 sekunder efter). Sedan gick det bättre och gjorde väl ett par småbommar, men det räckte till ett riktigt bra resultat då jag vann med 1:46 över Martina som var 13 sekunder före Jennie som var 3:a. Jag vann även 8 av 13 sträckor (2 av de jag nämnt ovan och de andra 3 var 2 kortsträckor där jag tappade totalt 5 sekunder och den sista var jag 10 sekunder efter men där gjorde jag en liten sväng). En av sträckorna jag vann var spurten som jag tog hem med 4 sekunder. :D Riktigt kul och kändes gött att kunna ta hem en sånhär seger på en sådan löparbana. Löpningen känns kanon!


TOTALT vecka 40 = 5 timmar 24 minuter

En bra vecka igen. Måndags- och tisdagspasset var grymt goa och sen fick jag ta mig i kragen för att tagga ner litegrann på onsdag-torsdag. Benen var helt i kanonslag under 25manna och det var grymt värt att få de tävlingarna!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0