SM medeldistans Final och nytt BRONS!!!

Bättre sent än aldrig...

SM-BRONS!!!

(nummer 2 :D)

Mitt lopp, sträcka för sträcka



Start-1: En tuff backe upp till startpunkten som sedan fortsatte. Valde att inte gå får tufft på utan tryckte på mer först uppe på platten. Dock slarvade jag med mina hållpunkter och hamnade för långt åt höger och var osäker ett tag, men kom på var jag var och kunde styra mot kontrollen. Höll på att springa för långt, men såg den och kunde vika upp.

Min tid: 7:13 (+0:40)

Bästa tid: 6:33

1-2: Bara att styra ut mot åsen. Såg inte stenen först utan stannade till för att dubbelchecka med kartan, men sen fick jag syn på kontrollen.

Min tid: 1:10 (+0:11)

Bästa tid: 0:59

2-3: Kontrollen som var det stora samtalsämnet bland alla D20-tjejer i duschen eftersom det visat sig att de flesta bommat den. Först och främst var det lite snedtryckt och jag såg inte vad det var jag skulle ha, men som tur är har man en definition! Dock slarvade jag och drogs med av en annan löpare lite långt åt höger men korrigerade det rätt snabbt och sprang mot min sänka, men då såg jag inte kontrollen utan trodde jag var i den norra sänkan och fortsatte, men då nådde jag surdraget och fick vända. Sedan höll jag nästan på att springa förbi den igen, men fick syn på skärmen som var väldigt omdiskuterad efteråt. Jag (och de flesta andra) tvivlar på att den satt helt rätt?

Min tid: 1:21 (+0:30)

Bästa tid: 0:51

3-4: Höll väldigt mycket höger av någon anledning och pressade igenom det gröna innan jag insåg att jag skulle vara längre ner, dock syntes punkthöjden tydligt.

Min tid: 2:40 (+0:25)

Bästa tid: 2:15

4-5: Kompass rakt på.

Min tid: 0:26 (+0)

Bästa tid: 0:26

5-6: Valde att runda höjden och få stigen. Mycket lättlöpt vägval och stenen syntes på långt håll.

Min tid: 2:59

Bästa tid: 2:59

 

6-7: Drog lite snett och hade inte riktigt koll på att jag skulle passera en stig vilket gjorde att jag blev lite ställd när jag kom ut på den, men efter en titt på kartan kunde jag gå in och plocka kontrollen. Var här ihop med de 2 nästföre startande vilket gjorde det hela lite stressat.

Min tid: 1:27 (+0:11)

Bästa tid: 1:16

7-8: Tog ut helt fel kurs från kontrollen än vad jag tänkt och vände. Sprang sedan stigen, lät de andra två springa före och stack sedan in i skogen, såg gulmossen, men lurade mig på de små åsarna och kom för långt. Sprang då ner till varvningssnitseln och tog den upp till kontrollen. Före de andra två igen, skönt!

Min tid: 3:08 (+0:37)

Bästa tid: 2:31

 

8-9: Varvning, hörde att jag låg 2:a. Försökte läsa in resten av banan.

Min tid: 0:48 (+0:05)

Bästa tid: 0:43


image29

 

9-10: Tänkte först sa surdraget upp, men tyckte det såg blött och besvärligt ut så jag fortsatte dock inte tillräckligt högt upp utan letade i det gröna längre ner. Kom sedan på mitt misstad och styrde uppåt och fick syn på kontrollen.

Min tid: 3:01 (+0:44)

Bästa tid: 2:17

 

10-11: Förbannad över missen, men bestämd att göra en bra avslutning, lätt kontroll.

Min tid: 0:45 (+0:06)

Bästa tid: 0:39

 

11-12: Dunkade på och spikade sänkan som jag först trodde skulle vara en ås. Ännu ett tack till angivelsen.

Min tid: 1:56

Bästa tid: 1:56

 

12-13: Hade ingen löpare framför mig vilket hade hjälpt mycket eftersom det var ganska högt gräs och inget speciellt att styra emot vilket ledde till zickzacklöpning. Var alldeles för passiv, eftersom stenmuren hade stoppat mig bakom? Men spikade skärmen i alla fall.

Min tid: 1:42 (+0:28)

Bästa tid: 1:14

 

13-14: Ut på stigen och springa på så bra som möjligt.

Min tid: 1:12 (+0:06)

Bästa tid: 1:06

 

14-15: Mot höjden och kuta kuta kuta?

Min tid: 0:57 (+0:07)

Bästa tid: 0:50

 

15-16: Kompass och blicken högt, så jag såg mossen snabbt och spik på.

Min tid: 0:56

Bästa tid: 0:56

 

16-17: Inga konstigheter, bara att springa.

Min tid: 1:22 (+0:03)

Bästa tid: 1:19

 

17-18: Köttning mot sista. Hade tidigare under slutvarvet hört att den som ledde när jag varvade dröjde så jag visste att det fanns en chans?

Min tid: 0:45 (+0:05)

Bästa tid: 0:40

 

18-MÅL: Spurtade och hörde hejarropen. Dock var det inte förrän 5 meter till målstämpeln som Per utropade mig som ny ledarrinna. Skönt!

Min tid: 0:36 (+0:06)

Bästa tid: 0:30

 

Totaltid: 34:24

Tid efter segraren: +1:51

 

Mitt lopp är jag inte helt nöjd med. Dålig inledning sträcka 1-4 då mycket koncentrerades på löpningen och släppte kartan lite för mycket. Fick inte in något flyt. Sedan blev det bättre 4-6, men efter det gick det darrigt igen. Jag försökte vara koncentrerad och jag var inställd på att det inte fick bommas efter varvningen. Kanske blev jag lite ställd när jag insåg att det var så mycket i det flacka området, vilket gjorde att jag tappade fokus litegrann och bommade 10:an ganska grovt. Från 13:e kontrollen sprang jag bra och så fort jag kunde. Dock hade jag inte riktigt några medeldistansben med tempoväxlingar utan jag låg kvar sen veckan innan och malde på i samma tempo som jag önskat kunde varit lite högre. Men det var fantastiskt skönt att det räckte till en ny medalj så därför är jag väldigt nöjd trots misstagen längs banan. Det räckte inte riktigt ända fram till högre valörer denna dag, men därför är det kanske extra skönt att ha gjort ett långt ifrån perfekt lopp då jag vet att jag trots en fin bronsmedalj, kan ännu bättre!

 

image28

 


Kommentarer
Postat av: Janni

En blogg Linis! Det har du hållt hemligt! Men du känner mig... Inget undgår. ;)

2007-10-31 @ 14:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0