Vecka 48 - börja jobba...

MÅNDAG 26 NOVEMBER

Dagens träning =
COL-gympa/styrka 65 min + innebandy 45 min = 1h 50 minuter totalt

Först blev det köttning från huset ner till bussen eftersom jag som vanligt var väldigt sen. :P Men löpsteget kändes fint och så fick jag upp värmen också eftersom det nu börjar bli kyligt även här på bästkusten.

Sen drog det igång med Gympa där koordination var nyckeln och det tog ett tag innan jag kom in i grejerna... Göra olika saker med ben&armar samtidigt är inte min starka sida! Sen drog det på med lite styrkeövningar och jag var sliten lite överallt efter förra veckan, men det var bara att bita ihop. Skönt med ett styrkepass med lite tempo! Tack för bra ledning av Lin! (Jag måste betala medlemsavgift till COL, för jag tror att jag ska börja vara med på måndagspassen framöver...)

Efter gympan var det dags för innebandy och jag fattar inte varför alla tjejer flyr fältet när det är dags för det där. Jaja, det innebär att jag fick alla pojkar för mig själv - desto bättre! Höhö. Närå, men det var riktigt skoj att lira lita även fast jag alltid tror att jag är bättre än vad jag egentligen är, men det gäller ju att ha lite flyt och jag gjorde faktiskt mål! ;) Dock bidrog jag till nåt självmål också, men det var inte avsiktligt! Och sånt där behöver jag inte nämna egentligen...

Sen hopp på spårvagnen svettig och go och passade på att stretcha litegrann. Sen när bussen släppte av mig i Finngösa så var det kallt så det var lika bra att kötta tillbaka upp till huset för o inte bli kall. Dock var lite lite jobbigare nu än på nervägen...



TISDAG 27 NOVEMBER

Dagens träning =
Fartlek 35 min + uppvärmning/nedjogg = totalt 57 minuter

Fartlek runt 8:an. Blandat korta, långa och backe. Ont i magen efter för mycket kladdkaka, men eftersom det säkert berodde på det kunde jag ju inte vika ner mig och sista intervallen var så jävla go. Snacka om att tänja max-gränsen. Fick in en fin fällning vid mållinjen för att öva till JVM-sprinten också som Sofia insisterar på att jag ska göra. :P Sen var jag TRÖTT!!! Vila imorgon - så jevla gott!



ONSDAG 28 NOVEMBER


Dagens träning =
VILA.

Första dagen på jobbet.



TORSDAG 29 NOVEMBER

Dagens träning =
Löpning 40 minuter

Sprang 5:an med två varv på den "jobbiga delen" så det blev ja 7,5 eller nåt + en liten runda till. Men det regnade och jag var brutalsliten sen jobbet. Ojoj.



FREDAG 30 NOVEMBER

Dagens träning =
Löpning 49 minuter

Sprang hemifrån och bort runt Soldatängesspåret och så hemåt, fast runt plantskolan och hem. Rätt trött idag också och det är segt att springa ut vid 7 på kvällarna. Men det gick.

Och det går lite sisådär med dom där knäböjarna allså...



LÖRDAG 1 DECEMBER

Dagens träning =
OL 4,5 km 59 minuter (haha!) + uppvärmning 10 min = 1h 9 minuter totalt

OL i Jonsered och det ösregnade och eftersom underlaget i delar av den skogen är 1 dm löv och under den massa lera och detta tillsammans med massa regn så vart skogen ganska hal och för att ta sig ner för vissa sluttningar var det bäst att sätta sig på rumpan och åka. Men nej, jag hade inget flyt idag. Trött sen jobbet och det var mest skönt att ut och lulla lite.



SÖNDAG 2 DECEMBER

Dagens träning =
Långpass 1h 43 minuter stig och grusväg

OJ OJ OJ OJ, vad jag är trött nu!

Stugloppet var idag, men eftersom det passerar JVM-testområdet så kunde jag bara springa från 9km:arn, men jag ville springa längre så då tog jag bilen till Skatås och sprang därifrån för att springa upp till Kåsjön och på Stugloppet där sen. Och jag var brutaltrött i början, men kom la igång efter 40 min eller nåt, men med 4-5km kvar så var jag trött igen och jättetörstig och trodde det skulle vara vätskekontroll vid Sörlyckan, MEN det var det inte... Så sista kilometern var jag så stum. Haha, herregud... När jag kom tillbaka drog jag 5 muggar varm saft på en minut och efter duschen smakade Elsi-Briths äppelkaka såååå jäääääääääävla gooooooooooooooott!!!

Såhär sprang jag:




TOTALT VECKA 48 = 7 timmar 8 minuter

Oj, trodde jag skulle landa på färre timmar denna veckan faktiskt i och med att jag var så trött i torsdags och fredags, men det var ju positivt det här iallafall. Har dock känt mig sliten hela veckan, så nästa vecka blir det 2 vilodagar, men det passar bra i och med att jag ska jobba tisdag-lördag nästa vecka.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0