Vecka 46 - Landslagssamling Bosön

MÅNDAG 12 NOVEMBER

Dagens träning = VILA



TISDAG 13 NOVEMBER

Dagens träning = VILA, hemresa.

Skulle dratt ut på en komigång-jogg när jag kom hem hade jag tänkt, men planet blev försenat så det sket sig.



ONSDAG 14 NOVEMBER

Dagens träning = OL+löpning 64 minuter

Tog bilen till Härlanda Tjärn, värmde upp och sprang sedan H21-banan från våran Höstkort den 21 oktober. Sprang inte i nån hög fart utan mer distansfart. Inte sprungit sen finalloppet nu. Orienterade rätt kasst i början, men sen orndade det till sig bra och kroppen var seg, men inte så seg som befarat. Nu är det bara att hålla sig frisk och tuta och köra!

Utvärdering, planering och målsättning inte riktigt klar ännu...



TORSDAG 15 NOVEMBER

Dagens träning =
Löpning 51 minuter

Sprang som kartan visar.



Sprang i OL-skor, dom inte helt uppklippta och jag fick ont i hälen vilket gjorde att tempot var lite begränsat, men sprang som planerat ändå och får la hålla mig till den andra skon ett tag...

Avfärd till Bosön.
På programmet: Lära känna varandra och genomgång av samlingen.



FREDAG 16 NOVEMBER

Dagens träning = Tempoträning 55 minuter + uppv 15min och nedjogg 15 min = 1h 25 minuter

Jogg från Bosön till Lidingöloppsstarten.

1. Löpning 1450m Gick kanske ut lite för hårt. Längesen jag sprang snabbt nu efter Egyptenresan och benen var la inte riktigt igång.
2. OL x km Inte jättebra flyt. Småbommade.
3. Löpning 1450m Trött!!! Fick verkligen kämpa. Typ 45sek sämre än första varvet.
4. OL x km Orienterade väldigt dåligt. Tänkte på att jag var trött och då gick det inte alls. Hade funderingar på att skita i resten för att jag var trött, men kom på att jag blir ju inte bättre av att ge upp så jag fortsatte och det var bra!
5. Löpning 1450m Trött igen, men kunde slappna av lite mer. Lika tid som varvet innan iallafall. Hade kanske tappat lite go, men kämpade ändå på okej.
6. OL x km Mycket bättre flyt! Nu satt de där de skulle! Skönt!
= totalt 8 km och 55 minuter

(Nu har jag tappat bort pappret med tiderna på de separata delarna, men det får la räcka med kommentarer tills vidare.)

Sedan jogg hem igen. Stretchade.


Dagens föreläsningar:
1. Offensiv orientering (helhet, elitplan, portfolio) med Marita och Pekka
2. Offensiv orienteringsteknik/tanke med Pekka
3. Långsam träning - Att komma åt fler resurser i kroppen, långsamma rörelser med Anneli
4. Offensiv mentalitet med Tjolle



LÖRDAG 17 NOVEMBER

Dagens träning = Stads-OL x km = 70 minuter

Sprang hälften med Sara och Anna, men de skulle springa längre och jag skulle tillbaka på möte med Anneli, men fick problem med magen på tillbakavägen så fick slå av på tempot en del, tyvärr...

På kvällen var det sociala aktiviteter med lite gympa och bollspel-inslag. Skoj!

Dagens föreläsningar:
1. VM-medaljör och Hur? med Signar Eriksson
2. Offensiv fysik med Bengt Saltin
3. Diskussion och frågestund med Bengt Saltin



SÖNDAG 18 NOVEMBER

Dagens träning =
OL x km = 52 minuter + uppvärmning/nedjogg = 70 minuter

Slingor från Lidingöloppsmålet. Första slingan gick jättebra. Sen försvann koncentrationen lite på andra och jag sprang dåligt. Benen var inte alltför pigga... På sista slingan gick det bättre, men sen fick jag ont i magen igen och joggade tillbaka...

Dagens föreläsningar:
1. Offensiv orientering 2008

Gjorde även rörlighetstest och fick lite feedback och övningar att jobba med. Bra!



TOTALT Vecka 46 = 5 timmar 40 minuter+

Skönt att vara hemma från Egypten och springa. Kul med samlingen på Bosön. Mycket föreläsningar att fundera över och ta del av och roligt att träffa folk!





Kommentarer
Postat av: elma

ojoj, önskar att jag hade tid att röra på mej.... hooppas du har haft en jättebra dag! läs gärna våran blogg :) puss!

2007-11-14 @ 20:08:09
URL: http://kexi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0