Vecka 44

MÅNDAG 29 OKTOBER

Dagens träning =
Löpning 45 minuter

Hets mot mörkret då jag stack ut kvart över 4. Lubbade upp via Furåstjärn och sen rakt fram till Vildmarksleden och ner till Stans väg och genom Puktetorp och hem. Behövde sträcka ut lite.



TISDAG 30 OKTOBER

Dagens träning =
Kompisintervaller 8 st + uppvärmning/nedjogg = 50 minuter + att jag körde lite styrka på förmiddagen och testade nya tränignsbänken i 20 minuter

Kompisintervaller med Louise. Sprang varsitt hål på en 1,5km slinga och där man möttes vilade man 1 minut och vände sedan och sprang tillbaka. Sedan bytte man håll. Vi låg på 3:01-3:15 typ och 8 st. Var rejält sliten på 5:an och 6:an men kunde bita ihop och avsluta bra på de två sista. Sen var jag gryyyyyymt trött!



ONSDAG 31 OKTOBER

Dagens träning =
Tjejträning Natt-Sprint-OL 38 min + uppvärmning/nedjogg + plankan = 50 minuter

3 slingor i Guldheden. Varje kontroll låg typ i ett skogsområde och där var det väldigt vresigt och halt och där gick det knappt att springa. Sprang dock på någorlunda emellanåt. Kom dock inte upp i riktigt tempo då jag inte värmt upp i mer än 3 minuter innan typ. Hade dock bästa tiden och det är ju alltid nåt. :) Var annars väldigt trevligt arrangerat av Malin och mycket god mat.



TORSDAG 1 NOVEMBER

Dagens träning =
Löpning 50 minuter

Inte mycket folk på torsdagdistansen så jag hängde på Palm, Micke och Karl på deras distans. Vi sprang på 18km:arn och jag hoppade av där den korsade åttan och sprang åttan hemåt. Körde in på sista svängen på 2,5an på slutet och kom ikapp Bergman och Jens och sprang med dom tillbaka till Skatås. Blev dock lite avslaget tempo sista biten, men det mådde nog bara mitt lår bra av. Har nämnligen känt mig oerhört stel i högerlåret hela veckan. Försökt stretcha mycket.

Har förövrigt blivit många kortare pass det senaste men det känns bra att komma igång på det sättet samt att det är det motivationen räcker till för nu.

Btw. Tack för alla kommentarer, gratulationer och andra grejer. Kul att folk är inne och läser och det verkar spridas mer och mer trots att jag faktiskt inte sagt till nån att jag har en träningsblogg... ;P

Annars så tycker jag att de borde publicera juniortruppen nu. Jag är nyfiken på den! Upptäckte idag att det ju faktiskt är 7 platser och inte bara 6st som jag har trott (och skrev i min stipendieansökan... Ajfan... :P). Men det ska bli spännande att se vilka som kommer med mer... :)



FREDAG 2 NOVEMBER

Dagens träning =
Jogg 20 minuter

Kände för att röra på mig, men tänkte att det kanske inte ska vara för hårt med tanke på Finalloppet imorgon så det blev en kort joggrunda på 20 minuter med mycket stretching efteråt. Nu är jag faktiskt nervös inför imorgon, för jag vill så gärna vara pigg!



LÖRDAG 3 NOVEMBER

Dagens träning =
25min uppvärmning + 15min snabbt + 10 min ta-mig-hem = 50 minuter

Skulle springa Finalloppet och kände väl redan på uppvärmningen att benen inte var jättepigga och jag fick håll som inte ville släppa. Sprang iväg i ett bra tempo som hade hållt en bra dag, men idag var ingen bra dag och jag fick mjölksyra direkt varvat med hållet. Det kändes bara sämre och sämre och efter att ha hamnat in på fel tankar och kväljningar så bestämde jag mig för att hoppa av, efter runt 3,2km bara. Jag lunkade tillbaka och hoppade in i duschen. Sedan kände jag mig iofs värdelös för att jag brutit och inte fullföljt, men så kul skulle vi inte ha idag... Jag har helt enkelt inte kommit igång så bra på de här 2 veckorna sedan 2veckorssjukperioden. Och efter att ha varit i mitt livs löpform veckan innan sjukdomen så är det lite svårt att ta att jag inte är lika bra nu. Men det kommer väl, det kommer...



SÖNDAG 4 NOVEMBER

Dagens träning =
VILA

Kände lite oroväckande skit i luftrören. Hm?



TOTALT vecka 44 = 4 timmar 45 minuter

Inte nån toppenvecka direkt och jävligt surt med Finalloppet, men har man inte någon bra dag så...

Annars så håller jag på o knåpar på utvärdering av 06-07, målsättning för 08 och planering för 07-08. It's on it's way.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0