Vecka 22

MÅNDAG 28 maj

Dagens träning = VILA (klassresa)



TISDAG 29 maj

Dagens träning = OL-teknik 6 km i Aneby. Ingen aning om vad jag hade för tid, men kanske 50 minuter?

Kände mig pigg i benen, men det var ett svagt karttryck så jag hade svårt att se vad som var upp och ner på kurvbilden på kartan, så det var lite dumt eftersom det resultrade i lite väl mycket kurvtagning ibland, men jag var ju ganska fräsch så det spelade inte så stor roll. Nu vill man ju bara ha självförtroende inför helgen! Dock sprang jag första gången sen Spring Cup i hela OL-skor och det var INTE bra. Gjorde ont efter 200m i hälen och blev värre och värre under banan... Jäklaskit, men det får bli hålskor ett tag till!



ONSDAG 30 maj

Dagens träning = 15 st 40/20-intervaller + uppvärmning/nedjogg = totalt ca 44 minuter

Sprang intervaller på Brännemon och hela alltet kändes avslaget, men kämpade på iallafall. Dock kände jag mig inte så pigg som jag hoppats, men jag hoppas det kommer till helgen!



TORSDAG 31 maj

Dagens träning = VILA (resdag)



FREDAG 1 juni

Dagens träning = JVM-test sprint = 16,44 + uppvärmning 25 minuter och nedjogg 15 minuter = 57 minuter

För tävlingsanalys, se separat inlägg.



LÖRDAG 2 juni

Dagens träning = JVM-test medeldistans = 33:34 + uppvärmning 25 minuter = ca 58 minuter

För tävlingsanalys, se separat inlägg.



SÖNDAG 3 juni

Dagens träning = JVM-test långdistans = 65:50 + uppvärmning 30 minuter + nedjogg 10 minuter = 1h 46 minuter

För tävlingsanalys, se separat inlägg.



TOTALT vecka 22 = 5 timmar och 15 minuter

Som jag ville ha det! JÄTTESKÖNT med söndagens andraplats och en rejäl bekräftelse att jag orkar även långdistans och att jag verkligen är på gång! Väldigt synd med lördagens lopp, men det är inget jag grämer mig för. Nu är nästa mål SM och även O-ringen innan det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0