Vecka 20

MÅNDAG 14 maj

Dagens träning = VILA



TISDAG 15 maj

Dagens träning = VILA



ONSDAG 16 maj

Pass 1 = Morgonjogg 25 minuter, lugnt.

Pass 2 = Kvällsjogg inklusive 5st 30/15 = totalt 20 minuter



TORSDAG 17 maj

Dagens träning = Tävling, juniorcup långdistans = 56:08 + 20 min uppvärmning = totalt 1h 16 minuter

Var taggad innan och sprang på bra i början. Dock viker jag av precis innan jag kom till 2:an och det resulterade i ca 50sek bom. Sedan gick resten av kortkontrollerna bra innan långsträckan. Jag kollade ut rätt vägval, men tabbade mig under tiden och sprang kontrakurs på en stig. Vart less och la lite halv av efter varvningen. Började gå och härja! Inte bra, för okej visst, jag var ganska sliten, men jag hade lätt kunnat springa på lite bättre och inte tappat fullt så mycket. Slutade trots allt 11:a ca 6 min efter Eva Svensson.



FREDAG 18 maj

Dagens träning = Jogg 30 minuter + stukad fot...

TRÄNA UPP VRISTERNA LINA!!!



LÖRDAG 19 maj

Dagens träning = Tävling, J-cup sprint 13:18 + uppvärmning 20 min + nedjogg 25 min = 58 min

Gick bra i början, kände mig pigg, nån liten 5-0sek kanske, sen efter halva banan sprang jag ut samma väg som jag kommit in från kontrollen och såg 30sek-efterstartande Eva Svensson och såg att hon knappat in lite. Då hade jag lite väl stor respekt för henne och på långsträckan efter nästan lät henne komma ifatt och förbi. Tappade därför onödigt mycket på den sträckan. Sedan fick jag ont i magen och hade svårt att hänga i hela vägen in i mål. Slutade 10:a ca 56 sek efter Frida Aspnäs som vann.



SÖNDAG 20 maj

Dagens träning = Löpning Strandslingan = 49:32 + 5min nedjogg = totalt 55 minuter

Kändes bra! Hade ganska moderat tempo i början och försökte parera leran på stigarna, sen ökade jag tempot allteftersom och sprang tillslut i maxfart. Avslutade på 04:15 från stigen/grusvägen och det är bra! Riktigt go känsla!



TOTALT vecka 20 = 4 timmar 24 minuter

Har inga kommentarer egentigen. Inga jättelyckade tävlingar och en halvstukad fot är ju inga bra resultat egentligen. Borde hållt i mitt flyt från lägret på tävlingarna, menmen, inget att deppa över det går fler tåg! Helt fy skam var det ju trots allt inte!

Kommentarer
Postat av: emelie

nej, bra jobbat tjejen!

2007-05-21 @ 23:00:44
URL: http://fuckingfabulous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0