Vecka 18

MÅNDAG 30 april

Dagens träning = Backintervaller à la pappa + rejäl uppvärmning/nedjogg = totalt ca 1h och 15 minuter

Har den senaste tiden märkt att jag blir jättetrött så fort det går uppför och då sa både pappa och jag att det var dags för mig att köra lite backintervaller. (Var längesen nu, men det finns ju inga backar i Eksjö!)
Så, mamma körde mig till Skatås där jag joggade iväg på en uppvärmningsrunda mot TV-mast-backen. Dock kom jag på att jag behövde gå på toa och det fanns ingen öppen närmare än klubbstugan så jag fick springa tillbaka dit - gå på toa - och sedan springa tillbaka till masten igen. Detta gav mig lååång uppvärmning, men det var nog bara bra.

Satte sedan igång med intervallerna och den backen suger vill jag lova. Maxade fyra stycken och det fick räcka. Joggade sedan hemåt och drog två ryck i de korta backarna vid Svarttjärn och sedan var jag ganska stum hela vägen hem, men en lång och skön nedjogg på 30 minuter var nog bra.

Ska försöka hålla i backintervallerna under sommaren som kommer så att jag blir riktigt stark uppför igen.



TISDAG 1 maj

Dagens träning = Champs Meeting publiktävling D21 4,8km = 43:20 + uppvärmning 17 min = totalt 60 minuter

Riktigt tekniskt svårt vid Röda sten och inledde ganska fort med en bom ut från 2an p g a bristande framförhållning. Sedan bommade jag själva kontrollpunkten på 3an också så totalbom på den sträckan blev 4 minuter. Sedan rullade det på okej ett tag, men fortsatte att bomma en del på resten av banan. Dock var det en riktigt kul och lärorik tävling. Synd att jag inte kunde hålla ihop det bättre bara. Jag var 4:57 efter Laila Höglund som vann och jag bommade totalt mer än det...
Kul notis är att det var samma bana som världseliten sprang tiidgare på dagen och jag slog/noterade samma tid som Simone Niggli på 4 sträckor. ;)



ONSDAG 2 maj

Dagens träning = OL-teknik i Landsbro 7,5km + uppvärmning = totalt 1h 10 minuter

Sprang D21-banan från Njudungs tävling från gårdagen och hade bra flyt ibland, men orienterade kasst ibland. Jag måste koncentrera mig bättre och titta mer framåt och våga lita på mig själv!



TORSDAG 3 maj

Dagens träning 1 = Styrka = totalt 1h

Körde komplexövningarna, massa mage och  utfallssteg och en del rygg. Ja, jag är ju inte direkt stark just nu, men genomförde passet jäkligt bra.

Dagens träning 2 = Militärens stegringsintervaller 300-600-900-900-600-300-300-600 + uppvärmning/nedjogg = totalt ca 45 minuter

Var ganska sliten från start, men höll och sprang bra på de sista. Gött!



FREDAG 4 maj

Dagens träning = VILA



LÖRDAG 5 maj

Dagens träning = VILA



SÖNDAG 6 maj

Dagens träning = 15 st 70/20 + uppvärmning och nedjogg = totalt ca 40 minuter

Sprang på milen på Skatås och var la lite halvt deg, men kämpade mig runt mina 15 st och det får jag vara nöjd med. Nu blir det massa OL-teknik framöver och det ska bli skoj! Nu jäklar ska flytet hittas...



TOTALT vecka 18 = 5h och 50 minuter

En okej vecka igen. Kul med Champs Meeting! Det blev 3 intervallpass denna vecka också av lite olika slag, men eftersom det inte kommer bli något nästa vecka på OLGY-lägret så var det nog rätt bra. Nu är jag taggad för läget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0