Vecka 26

 

MÅNDAG 25 JUNI

Dagens träning = OL medeldistans 29 minuter + uppvärmning 19 minuter + nedjogg 15 minuter = totalt ca 1 h 3 minuter

Cyklade till Svarttjärn, sprang upp till vindskyddet på Getryggen och stack iväg på 43-kavleträffsbanan från förra veckan. Satt dock inga kontroller ute. Jag gjorde lite småbommar och kände mig väldigt trött, både i ben och andningen. Usch, vad formen har tappats på den här förkylningsperioden... Men trots det slog jag Malin Å som vann 43-kavleträffen, tur det! :P
Joggade sedan väldigt lugnt tillbaka till Svarttjärn för att sedan cykla hem igen.



TISDAG 26 JUNI

Dagens träning = 13 st 70/20 intervaller + uppvärmning och nedjogg + lite plankstyrka efteråt = totalt 50 minuter

Kämpade på bra de 13 intervallerna, men som sagt, det känns ju inte prima skinka direkt, men det ordnar la upp sig, får jag hoppas. Nu gäller det att göra allt rätt och lite till för att inte bli sjuk igen.



ONSDAG 27 JUNI

Dagens träning = Löpning distans 61 minuter

Sprang på blöta stigar hemifrån till Skatås. (Puketorp - 18km - Ö. Långvattnet - V. Långvattnet - Brudarebacken - GMOK-stugan.) Hade brutalhåll i början, vet inte varför, så jag drog igång i ett ganska lugnt tempo som kunde ökas lite efter ett tag, men sprang relativt lugnt hela tiden. Kändes ändå okej på slutet.



TORSDAG 28 JUNI

Dagens träning = VILA

Fan, det är en klump i halsen som inte känns riktigt hemma där...



FREDAG 29 JUNI

Dagens träning = 5+3 backintervaller + uppvärmning och nedjogg = totalt 1h 10 minuter

Sprang från Härlanda till TV-mastbacken och det kändes inte så bra. Sprang 5 backintervaller där och det kändes bättre. Harklade och spottade ut allt som inte hörde hemma. Joggade till en backe på 2,5:an och sprang 3 30-sekunders backintervaller där. Sprang via Sternstugan till Härlanda igen.

Klumpen i halsen är kvar men det känns varken bättre eller sämre nu tror jag. Vi får la se imorn.


LÖRDAG 30 JUNI

Dagens träning = Kontrollutsättning med Johan = totalt 45 mins fjantlöpning :D

Jag joinade Johan på kontrollutsättningen inför morgondagens tävling och vi drog ett slappt område ganska nära TC och sprang iväg, men då kom jag på att Johan säkert inte räknat antalet spik så då gjorde vi det och självklart fattades det ett par stycken så då fick jag springa tillbaka. Och efter att Johan lyckats skämma ut sig inför Krocko m flickvän och när vi snackat lite med dom kom vi iväg och det var skoj. :D Ett jäkla teamwork och det är ingen bra kombination att skratta samtidigt som att springa - det är jobbigt. Men skoj var det. Vi var ute längre än 45 minuter, men det kanke var det som var det effektiva. :P



SÖNDAG 1 JULI

Dagens träning = Löpning runt Idre Fjäll 7,5km ungefär = 43 min

Efter 8 timmars bilresa utan aircondition till Idre så drog Bettan och jag ut på en joggingrunda runt fjället. Skönt att löpa av sig lite lugnt.



TOTALT vecka 26 = 5 timmar 32 minuter

Mja, inga direkta kommentarer. Skönt med backpasset och intervallerna. Benen känns inte som de ska, men jag hoppas att nästa veckas Idreläger ska få dem att komma igång igen.



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0