Vecka 25

MÅNDAG 18 juni

Dagens träning = VILA, förkyld...



TISDAG 19 juni


Dagens träning = Lugn löpning 45 minuter

Hade mamma som hare (tempopassare) under ett pass på korta rundan på Björnås. Hm, inte helt 100 än...



ONSDAG 20 juni

Dagens träning = Klubbstafett = OL 45 minuter

Klubbstafett vid Bergsjöns motionscentral och jag plockade 22 kontroller under 45 minuter och det blev en runda på 5,1-5,3 någonstans där tror jag. Ingen uppvärmning så blev rätt stum i början, men kutade ändå på rätt bra mot slutet då det blev tidspress. Dock kanske jag sprang på lite väl hårt för förkylningens skull men är man tävlingsmänniska så kan det vara svårt att hålla igen... Jag var i lag med Mattias Uden och Björn Östman och vi plockade (lätt ;P) hem SEGERN! :) Kul!



TORSDAG 21 juni

Dagens träning = VILA, inte frisk än...



FREDAG 22 juni

Dagens träning = VILA, bättre vila en dag för mycket än en för lite...



LÖRDAG 23 juni

Dagens träning = Lugn löpning 58 minuter + mag/rygg/statisk styrka efteråt 20 minuter

Sprang en snäll runda på Björnås med Elin som hälsade på. :D Sprang upp direkt på toppen och ner vildmarksleden, genom Puketorp och hem. Tog det lugnt för att inte göra nåt förhastat efter förkylningen, men nu kändes det bra med den och jag var lätt uppför trots lite väl mycket efterrätter och godsaker som agerat tröst under sjukdomsperioden... ;P



SÖNDAG 24 juni

Dagens träning = Strandslingan löpning 57 minuter

Sprang Strandslingan med mamma och där jag sprang ifrån henne (uppför), vände jag och mötte henne för att komma tillsammans igen. Jobbade bra uppför även om det inte blev någon tempoökning, men vill fortfarande inte köra på alltför hårt. Blev dock väldigt trött och fick kämpa för att inte glida ner i för lågt tempo, men det är la inte så konstigt efter de här taskiga veckorna jag haft, så nu är det bara att tuta och köra inför Idre så att jag kan mata på så bra det går där uppe om en vecka!

By the way så tror jag hårt på Strandslingan som en distansrunda. Det är mycket uppför och där det är nedför är det ofta ganska knevligt så det går inte att slappna av alls och det ger inte så mycket återhämtning. Känns som att den ger bra uthållighet både i musklerna och centralt.





TOTALT vecka 25 = 3 timmar 45 minuter

En halv sjukvecka detta också tyvärr, och visst, jag var kanske lite väl ivrig i att börja träna både förra och denna veckan så att det tog några fler dagar än vad det egentligen behövt göra, men det är svårt att veta. Det var en riktigt vresig förkylning jag hade som ändå kändes som om den aldrig riktigt bröt ut helt eftersom jag inte hade riktigt ont i halsen nångång utan lite halvtjock, snuva och hosta, menmen, hoppas jag fått förkylningen för sommarn nu och slipper det framöver. Har ju dock lite negativ rad från de två senaste åren då jag haft tre långa förkylningar/sommar, men ska föröska vara extra nogrann med allt som kan vara förebyggande för att slippa dem. Men huvudsaken är att jag nu är frisk (lite hosta kvar) och kan börja köra igen! Nu jevlar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0