Vecka 23

MÅNDAG 4 juni

Dagens träning = Fotbollsturnering = ca 25 minuter.

Vi förlorade matchen innan finalen väldigt oturligt med 2-1. Men annars var vi BRA! :)



TISDAG 5 juni

Dagens träning = Löpning 47 minuter

Sprang till Brännemon och runt 5:an och hem igen. VARMT, men kändes rätt okej i kroppen!



ONSDAG 6 juni

Dagens träning = OS Hjälpkurvans Lång-KM 5,2 km = 38:24 + 20 minuters uppvärmning och 5 mins nedjogg = totalt ca 64 minuter

Det var en väldigt lätt bana i öppen och fin terräng norr om Aneby. Började bra i orienteringen och låg på riktigt bra, men vid 7:an (av ca 14 kontroller) blev jag ganska trött och vid 9:an började bommarna. Småbommade 9:an, 10:an, 11:an, 13:e och vägen till sista. När jag kom i mål trodde jag att 2min före startande Jenny Lönnkvist redan var imål eftersom jag inte sett henne under banan, men Svenne insisterade på att jag var först. Han frågade vad jag trodde om mitt lopp och jag sa att jag tippade Beata på seger eftersom det var så löpvänligt, men i slutändan visade det sig att JAG vann! Riktigt skönt och äntligen fick jag en av de åtråvärda älgarna (mjukisdjur som ges till varje års segrare i Lång-KM, Medel-KM eller KM-grandslam. Hade legat bra till i KM grandslam hela året ända tills jag missade Natt och Ultralång under en sjukdomsperiod... Attans!)

Resultat D21 5,2km
1. Lina Strand 38:24
2. Karin Persson 40:16
3. Emma Carlsson 41:52
4. Beata Falk 42:15
5. Johanna Lönnkvist 42:25
6. Caroline Gustavsson 46:06
7. Jenny Lönnkvist 47:11
8. Lina Blomqvist 50:39
9. Josefin Lindberg 57:36
10. Elin Ström 62:39

För sträcktider klicka här



TORSDAG 7 juni

Dagens träning 1 = Löpning runt Hunsnäsen = ca 27 minuter

Sprang runt sjön innan morgonträningen. Riktigt fin morgon, och VARM!

Dagens träning 2 = Styrka inomhus. Mage, rygg, armar, sidan m.m = 45 minuter

Sista morgonträningen på Eksjö OLGY. Sorligt, men genomförde passet riktigt bra!



FREDAG 8 juni

Dagens träning = VILA! Mycket fixa inför morgondagens student...



LÖRDAG 9 juni

Dagens träning = VILA! STUDENT!!!



SÖNDAG 10 juni

Dagens träning = VILA! Återhämtning och studentmottagning på hemmaplan...



TOTALT VECKA 23 studentveckan = 3 timmar och 28 minuter

Jaja, det var ju trots allt studentveckan! :) GÖTT SOM FAN med KM-seger!!! Jag kanske blivit långdistansare på äldre dagar? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0