Tävling: JVM-test sprint

Karta skala 1:5000

Röda vägval =Jenny Lönnkvist
Gröna vägval = Lina Strand

Efter 85 mils bussresa var det dags att få igång benen och därför värmde jag upp ganska länge. Jag kände dock inte det här riktiga sprittet i benen, men var ändå taggad till start.
Jag startade och läste in alla längre sträckor redan till 1:an. Dock gjorde jag en liten sväng på den och tappade ganska mycket tid. Gjorde även en liten bom på 2:an. 4:an och 5:an var två kortsträckor som jag inte läst in innan, men det visade sig att det var lite dumt för de blev ganska avgörande. Tog fel väg till 4:an och till 5:an läste jag hela vägen till 6:an och började på ett väldigt runt-om-vägval och det var ju helt fel, så jag tappade mycket tid även där. Sedan kom mjölksyran upp i hela benen och det blev ett par tunga sträckor, men de sista 3 kunde jag spurta på bra. Jag slutade (missnöjd) på 12:e plats 1:37 efter Jenny Lönnkvist. Nu får jag fundera på hur jag kan utvecklas på sprint, speciellt sånna här sprinter som var mer lik en medeldistans, vilket jag egentligen borde behärska bra, men kan bero på att jag var inställd på en mer "vanlig" sprint som vi sprungit så mycket innan. Väldigt sällan man springer sprinter av sådan här karaktär.

Resultat D20
1. Jenny Lönnkvist 15:07 00:00
2. Beata Falk 15:51 +00:44
3. Alva Olsson 15:53 +00:46
12. Lina Strand 16:44 +01:37

För winslipts sträcktider klicka här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0