Vecka 28

MÅNDAG 9 JULI

Dagens träning = 46 min löpning i mammatempo

Mamma fick med mig på en runda grusvägen upp runt Prästtjärn och samma väg hem. Vi sprang i hennes tempo och jag tror att hon börjar komma i någorlunda form nu faktiskt. Jag kände mig ganska trött, men behövde ju inte ta i för allt vad jag var värd direkt...



TISDAG 10 JULI

Dagens träning = 6 st 4min intervaller med 2+1min vila + uppvärmning/nedjogg = totalt 1h 10 min

Intervallträning med klubben. Värmde upp lite drygt en kvart och körde sen 6 st 4-min-intervaller med 2 min jogg-vila och 1 min gång-vila à la Palm. Kände direkt på första intervallen att kroppen inte ville bjuda på nåt idag så jag fick verkligen kämpa brutalt hela passet igenom. På 3:e och 4:e trodde jag att de sista skulle bli i slowmotion-tempo, men på nåt sätt ordnade det till sig en aning och jag knapa in meter på de som legat före mig innan. Jäääkligt skönt att ha detta genomfört!!!



ONSDAG 11 JULI

Dagens träning = 61 min distans

Sprang på leriga och blöta stigar de första 40min med Johan och då blev tempot ett ganska högt distanstempo bitvis. Dock skulle han springa längre och jag bara en timme så efter 40min vände jag hemåt och då blev tempot lugnare, men då var också benen rejält trötta igen, men slog inte av helt på takten utan det gick okej hem. Nu blir det efterlängtad vila imorgon och sedan Hallands 3-dagars, dock som träning inför 5-dagars, men det är klart att jag ska göra mitt bästa ändå!



TORSDAG 12 JULI

Dagens träning = VILA



FREDAG 13 JULI

Dagens träning = Hallands 3-dagars Etapp 1 medel 3,7km = 33:54 + uppv/nedjogg = totalt 65 minuter

Sprang alldeles för fort från start och gjorde fel på de första 9 kontrollerna tror jag. INTE bra. Men jag var relativt pigg iallafall. Men jäkla skitterräng var det också. Usch. Var 3:53 efter Kristin Löfgren.



LÖRDAG 14 JULI

Dagens träning = Hallands 3-dagars Etapp 2 lång 6km = 50:12 + uppv/nedjogg = totalt 1h 20 min

Nu orienterade jag som jag skulle. Tog det lugnt, hade kartkontakt och sprang fort däremellan. Gjorde några mindre misstag på ett par kontroller, men det räckte ändå till seger i D21L. SKÖNT! Nu 2:a totalt + ca 1:40.



SÖNDAG 15 JULI

Dagens träning = Hallands 3-dagars Etapp 3 lång 6,3km = 62:07 + uppvärmning/nedjogg = totat 1h 30min

Paralellfel i början och allmänt dålig framförhållning gjorde att de flesta kom ikapp och jag orkade inte motivera mig för att springa på. Kände mig ganska sliten också. Slutade med ett totalt sett dåligt lopp och 10eplats totalt, men vad tusan...



TOTALT VECKA 28 = 6 timmar 52 minuter

Helt okej vecka. Trist med två dåliga lopp på Hallands, men kul med ett riktigt bra! Jag vet ju hur jag ska göra bara jag engagerar mig litegrann, så det ska nog bli bra på 5dagars. :P Goa intervaller i tisdags också. Fan vad trött jag var och vad jag slet. Men skoj! :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0