Vecka 52 - juldagar och Idre!

MÅNDAG 24 DECEMBER
GOD JUL!

Dagens träning =
10 st 3 min intervaller med 1 min vila på 8:an + uppvärmning/nedjogg = 54 minuter

Ojoj, vilka intervaller. Jag skulle kört 1000m först men när hälen började göra ont direkt och jag kände att jag var trött så tänkte jag att det var bättre att köra 3min så jag orkar hålla i bättre. Dock var det inte nåt tempo o hålla i i direkt, men jag sprang 10 st iallafall och det får jag vara nöjd över. Hoppas att det är järnet som gör att jag är lite extra trött... Ja, jag tog järnvärde nyss och det hade sjunkit sen sist så nu har jag börjat käka järntabletter sen 2 dagar tillbaka. Borde ge resultat framöver...



TISDAG 25 DECEMBER

Dagens träning =
53 min rullskidor + 20 min löpning = 1h 13 minuter totalt

Åkte 8:an och det tog alltså 53 minuter i mitt tempo, men det var faktiskt andra gången i mitt liv jag åkte, så det får duga. ;) Men det var kul och det gick mycket bättre än vad jag trodde! Kroppen var inte lika trött idag och det var gött! Dock hade jag ont i hälen... Menmen! Sedan bytte jag pjäxorna mot löparskorna och sprang hem (från Härlanda Tjärn), och det gjorde pappa också. Vi säger såhär: Han knäckte mig på rullskidorna men jag knäckte honom på löpningen... ;) Ojojoj! :D



ONSDAG 26 DECEMBER

Dagens träning =
OL x km = 1h 20 min + 11 min uppvärmning och 2 min nedjogg = 1h 33 minuter

Sprang ute från Länsmansgården. Först en OL-bana och sen löpning på grusväg och en kort OL-slinga, sen löpning på väg igen och sist en liten OL-slinga. Bommade 1:an p g a att klockan ballade ur och började pipa som fan, så tappade fokus och riktning och då sket sig den sträckan iochmed att det var ganska svårt. Sen gick orienteringen bara fint, men jag var trött och på slutet väggade jag nästan. :P Men rullskidorna kanske sitter lite i kroppen. Dock har jag ingen träningsvärk överhuvudtaget! Jag trodde armarna skulle agera filmjölk idag och värka som fan, men inte nåt. Gott gott!

Nu ska jag till moster och äta upp mig litegrann. Hejs!



TORSDAG 27 DECEMBER

Dagens träning =
Sprint-OL-intervaller ca 28 min kanske + uppvärmning/nedjogg = 60 minuter

Apan Meeting 2007 arrangerades av familjen Carlstedt på Vallhamra IP och deras nyritade karta där i skala 1:1500 del. Denna gång bjöds det på 4 slingor 1-1,2?km vardera med 10-13 kontroller på varje slinga. Jag sprang i par med Emma Andersson och vi började åt varsitt håll på en slinga och när vi kom tillbaka vilade vi 2 min innan nästa igen. Jag var rätt sliten igen, men det var KUL! :)



FREDAG 28 DECEMBER

Dagens träning =
VILA, roadtrip till Idre



LÖRDAG 29 DECEMBER

Pass 1 =
Längdskidor 1h 15 min

Carro och jag åkte. Tog heeeelt slut i armarna med 3km kvar, men vi kom tillbaka. Heja oss !:P

Pass 2 = Jogg 30 minuter

Jag var deg.



SÖNDAG 30 DECEMBER

Pass 1 =
Skidor 1h 15 minuter

Åkte 16km med Ida och Carro. Mådde illa i början, men sen gick det fint. Kanonväder!!! :)

Pass 2 = Skidor 60 minuter

Nu kändes det rätt bra i kroppen och jag körde på rätt fint ett tag där. Sen efteråt badade vi bubbelpool, skönt!



TOTALT vecka 52 = 8 timmar 40 minuter

Grymt kul med längdskidor!! Kroppen kändes dock brutaltung i början på veckan, men sista skidpasset kändes bra så jag hoppas det lossnar lite nu. Har ju börjar käka järntabletter för att jag haft lite lågt järnvärde, så hoppas det kan göra saken lite bättre.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0