Vecka 49

MÅNDAG 3 DECEMBER

Dagens träning =
COL-styrka + innebandy = 1h 45 minuter

Utfallssteg och stationsstyrka 45/15 tror jag. 3 varv à 8 övningar eller nåt. Sköjsköj! Sen var det innebandy och formen är på uppåtgående iallafall! Men en ny klubba bör införskaffas! (Seriöst, jag vet... :P)



TISDAG 4 DECMEBER

Dagens träning = 5 st 5minuters intervaller med 2min aktiv vila + uppv/nedjogg = 1h 6 minuter

Taskigt med tid från jobbet så anlände till träningen efter att de andra kört 2 intervaller redan. Men hängde på killarna som körde 6st och fick springa den sista själv. Väääääldigt trött bara och väldigt dåligt med speed på mig idag så beslutade att det blir två vilodagar framöver för att piggna till lite. (Tror jobbet sliter på mig en hel del...) Men fick bra sparring av Karl på sista intervallen så sista 1,5minuten sprang jag på bra! =)



ONSDAG 5 DECEMBER

Dagens träning =
VILA



TORSDAG 6 DECMEBER

Dagens träning =
VILA



FREDAG 7 DECEMBER

Dagens träning =
Löpning 47 minuter + styrka 13 minuter = 60 minuter totalt

Sprang från Härlanda till 2,5:an och den runt och tillbaka till parkeringen och så hem. Lite piggare ben iallafall. Körde sen lite styrka, men då var klockan sent och jag pallade inte köra så länge.



LÖRDAG 8 DECMEBER

Dagens träning = Skinkloppet OL 5,8km 55:30min + uppvärmning = 65 minuter

OL från Herkulesgården vid Gunnebo. Orienterade bra förutom på de två långsträckorna som båda gick genom ett gallrat och dyblött område. Jag blev okoncentrerad på grund av det och genomförde inte sträckorna som planerat... Annars var tekniken bara fint! Visade sig sedan att jag tog hem Skinkloppet också så nu blir det till att arrangera nästa år. Så Björnåsberget och SAIKstugan it is! (Redan bokat... så varmt välkomna! :P)



SÖNDAG 9 DECEMBER

Dagens träning =
OL 10,3km = 98 minuter + uppvärmning 20 min och nedjogg 15 minuter = 2h 15 minuter

Thierrys träningsdag! HUR BRA SOM HELST!

Skulle kunna skriva en lång utläggning om den här dagen och det borde jag göra också bara inte just nu för nu är jag jättemegatrött efter en hård helg fylld av Skinklopp, arbete och denna dagen. Men det kommer.

VAr iallafall den bästa teknikträningen jag sprungit tror jag och det var så grymt fint i skogen nere i Labacka och jag undrar varför jag inte springer där oftare. Helt underbart härligt.

Men jag återkommer som sagt.



TOTALT VECKA 49 = 7 timmar 11 minuter

Skönt med 2 vilodagar. Det behövde jag. Jobbet sliter rätt bra eftersom jag går/står väldigt mycket och jag åker klockan 8 på morgonen och kommer inte hem förrän halv 7-7.

Förövrigt en rolig helg med två OL-pass och Thierrys träning och föreläsning på kvällen var jättevärt och jag tror att jag lärde mig mycket av det! Ska försöka analysera och diskutera litegrann nu det närmaste.

Benen har inte varit jättepigga det senaste men jag tycker att söndagens pass då jag faktiskt sprang 10,3km OL i tuff GBGterräng + en bra bit till och från start/mål så var det ett bra kvitto på att det ändå går åt rätt håll. Träna är så grymt roligt just nu!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0