Vecka 35

MÅNDAG 27 AUGUSTI

Dagens träning = VILA, lite sliten...




TISDAG 28 AUGUSTI

Dagens träning = OL-intervaller 6 st à ca 5 minuter + uppv/nedjogg + lite bålstyrka = 63 minuter

Sprang OL-intervaller med Elsa & Carro och vi hade bara 2 kartor så en startade med 15 sekunders försprång och sedan startade de andra två samtidigt. Den utan karta fick läsa in intervallen innan och eventuellt kunna köra litegrann på kartminne om den andra bommade. Det var KUL! Vi köttade på riktigt bra och visst, lite bom här och var kanske, men huvudsaken var att vi sprang fort och hade hyfsat flyt! Körde lite plankstyrka efteråt. (Hm, med betoning på lite iofs...)



ONSDAG 29 AUGUSTI

Dagens träning = Stafett-träning 4 slingor à ca 1 km + uppvärmning/nedjogg = ca 60 minuter

Tjejträning à la Sofia i Kortedala och det stod stafett på programmet. Lagen var följande: Helen&Sofia, Rachel&Åsa, Bettan&Linda och Pippa&Jag. De förstnämnda gick ut på den första sträckan och Helen var in i ledning strax före Pippa. Min första var den som var lite längre vilket gjorde att avstånden var ungefär detsamma. På den tredje sträckan (totalt sett) gick Pippa om Helen och efter halva stafetten var hon och jag i ledning. Dock tappade vi den och det såg ut att kunna bli spännande ut på den sista sträckan. Under stafettens gång hade Bettan tvingats bryta p g a ond fot och Rachel&Åsa hade tappat litegrann p g a lite otydliga snitslar på vissa ställen. Men inför växling på den sista sträckan kom Helen endast 20 meter före Pippa. Däremellan kom även Åsa som skickade ut Rachel på deras näst sista. Det roliga var också att vi alla tre (Sofia, Rachel och jag) hade samma slinga så det blev en riktig spänning och hets hela sista slingan. (Se karta nedan).
Jag var ifatt redan till första och tog sedan kommandot för resten av banan. Dock hade jag lite problem på vägen. Hade inte läst in varken till eller från 5:an (branten) och när jag kom in på gården till 6:an hade jag inte passat kartan och hade inte riktigt koll på vart jag skulle. Även ut från 6:an blev det för mycket kartläsning då jag drog rakt över en av höjderna där det var mycket sly. Sofia försökte utmana genom att ta lite andra vägval och undvek lite bök, men avstånden höll sig och jag kunde lita på min spurtförmåga och dra ifrån till en hyfsat betryggande seger för Pippa & mig! Tvåa blev Helen&Sofia, 3:a Rachel&Åsa och på en fin fjärdeplats kom Linda&Bettan.

Tack för rolig träning och god mat!

image22



TORSDAG 30 AUGUSTI

Dagens träning = VILA. Lite smårossel i halsen... Inte få nån skit nu!!!



FREDAG 31 AUGUSTI

Dagens träning = VILA!

Skulle sprungit Natt-DM, men jag får kasta in handduken på grund av att halsen inte känns 100%. När det äntligen börjar kännas bra liksom...



LÖRDAG 1 SEPTEMBER

Dagens träning = VILA

Väntar med att springa till imorgon...



SÖNDAG 2 SEPTEMBER

Dagens träning = DM-stafett 4,7km = 45min + uppvärmning = 65 minuter

Klass D20 med följande lag för GMOK: 1: Rachel 2: Kristin 3: Lina. Rachel hade inte den bästa dagen och var inne 5 minuter efter Lina (Herkules) som var inne först. Dock sprang Kristin väldigt bra på andra och skickade ut mig i ledning som sedan visade sig vara ganska stor då de andra 3 lagen sprungit bort sig. Jag sprang iväg lugnt och säkert och allt gick okej ända tills jag hoppade ner för en skränt i ett grönområde och sportidentpinnen inklusive säkerhetslina flög av fingern och jag letade i runt 5 minuter innan jag hittade den. Höll på att bli rejält stressad där mot slutet, men som tur var hittade jag den som sagt. Sprang sedan vidare och var lite stressad men det behövde jag ju inte vara egentligen. Slarvade på ett par kontroller i grönområden på andra halvan av banan, men kunde ändå föra in laget till DM-seger som till slut blev med en marginal på 35 minuter. Lite lagom sådär!
Kände mig lite tung i bröstet efteråt och därför får det bli en vilodag imorgon också.



TOTALT vecka 35 = 3 timmar 8 minuter

Jaow, det skulle bli en lugn vecka, men inte såhär lugn kanske. Nu är det bara att hoppas på att förkylnignen försvinner helt så jag kan träna på nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0