Vecka 34

MÅNDAG 20 AUGUSTI

Dagens träning = Återhämtningslöpning 58 minuter

Sprang långa rundan med mamma som svans. Ett fint återhämtningslöp och jag kände mig fasen riktigt gött pigg där sista halvtimman. Trivsam träning!



TISDAG 21 AUGUSTI

Dagens träning = 5st OL intervaller med lite varierande längd + uppv/nedjogg = ca 60 minuter

Riktigt goa OL-intervaller runt Brudarebacken och benen kändes helt okej och det var så jäkla roligt att bara kötta på och hetsa litegrann! :D Dock blev det lite för mycket hets på 5:e då jag dunkade i knät rätt i en sten så jag valde att stå över sista. Dock försvann smärtan under nedjoggen så det var ju bara en smäll, men alltid bättre att vara på säkra sidan. Efteråt blev det lite statisk bålstyrka. Vet inte hur länge, jag stod tills jag inte orkade mer.
(Btw så har jag ingen aning om hur lång tid passet tog eftersom jag har en dum reflex att trycka mellantider vid varje kontroll på intervallen och sen start och stopp och nollställning mellan varje. Så jag sneglade på Karins klocka som hade 1h12min på sin och jag antar att hon har med en del vila på den så en timme får bli bra. Känslan är alltid bäst att gå på. :P )

Svar på prover
Nu ringde Anders Alstad och jag har fått svar på mina prover som jag var och tog hos honom förra veckan. De testade allt: blodvärden, järnvärden, levervärden, sockervärden, immunförsvargrejs, mineraler o s v, MEN han hittade inget fel och allt var normalt och såg bra ut. Det enda som skiljde något från det andra var att det var nåt med nån liten vit blodkropp som var lite lägre (kanske?) än normala, och det brukar ofta bli så om man är lite allergisk mot nåt. Dock tvivlar jag lite att vara typ pollenallergisk eftersom det aldrig är värst när det bryter ut. Men det skadar ju aldrig att kolla upp så jag ska fundera lite på det... Annars blir det väl till att leva isolerat fram till JVM nästa år. Haha, skämt åsido, men lite extra tanke på o käka apelsiner och broccoli och annan skit kanske kan vara bra.



ONSDAG 22 AUGUSTI

Dagens träning = 60 min löpning på stig

Sprang en runda från Sörlyckan - 18km åt rätt håll - ner på ridvägen paralellt med Delsjön och upp på en liten stig tillbaka hem mot Stans väg. Sedan en sväng till och tillbaka till Sörlyckan. Ett gött pass, kuperat och bra! Och jag hade funderingar på att springa 75 minuter, men kände efter 60 att det fick bli bra för den här gången.
Samtidigt blev jag väldigt ledsen när jag kom på slutet och fick se ett stort hygge där det förut har varit mysig skog. Usch!



TORSDAG 23 AUGUSTI

Dagens träning = Backintervaller 5 st + uppvärmning och nedjogg = 61 minuter + mag/ryggstyrka 11 min = 72 min

Sprang hemifrån till Mast-backen och löpte 5 intervaller på 54-55sek allihopa. Hade funderingar på att dra någon mer, men kände mig jäkligt sliten efter de 5 så de fick räcka! Sedan joggade jag ner till Stern-stugan och fick bilskjuts hem. Perfect! Väl hemma drog jag lite rygg och magövningar. Borde kört lite mer kanske, men jag var trööött!

Mja, nu är jag ganska sliten känns det som och imorgon blir det vilodag inför lördagens träningsdag med 2 pass nere i Halmstadskogarna. På söndag blir det liten tävling: Pepparkaksluffen à la Kungälvs OK och sist jag kollade var vi 3 anmälda i D20. Slappt! :P



FREDAG 24 AUGUSTI

Dagens träning = VILA!



LÖRDAG 25 AUGUSTI - Träningsdag inför Medel- & Stafett-SM

Pass 1 = OL-bana x km = 53 min + uppvärmning = 65 min

OL-bana vid Torvsjön/Halmstad. Började riktigt bra och benen kändes helt okej. Sedan vart kartan lite luddig med nya hyggen och sånt där och kontrollmärkningen satt fel så det blev lite bommar och svajigt under 3 kontroller. Släppte väl koncentrationen lite när jag kom ifatt Jennie också. Inte bra.. Sedan blev det rejält kuperat ett tag, men jag höll ihop det finfint. Det var riktigt fin sagolik terräng då och då och det var riktigt skoj att springa!

Pass 2 = OL-bana med jaktstart = 51 min + uppvärmning/nedjogg = 65 min

Upplägget var lite som en andrasträcka på en stafett och Jennie gick ut först, Rachel sen, jag sen och Mimmi sist. Själv hade jag inte kläm på kartskalan från start och gick lite halvknackigt på sträckan till 1:a. Sedan på väg till 2:a hittade jag Jennie med en stukad fot, ganska illa, och eftersom jag kom på att jag hade en linda i bilen så fick jag göra en heroisk insats och kuta efter den. Först var jag tvungen att få tag på Johan med bilnyckeln: Sprang till starten, ingen där. Sprang till målet, fick bilnyckeln. Sprang till bilen, hämtade lindan. Sprang till Jennie och gav lindan. Jisses, det vart en lång intervall det! Sen sprang jag vidare på banan, men då var benen ganska stumma efter urladdningen efter lindan, så gick lite halvknackigt i orienteringen ett tag. Sedan kom jag igång igen, fick på ett riktigt riktigt bra tempo och orienterade kanon med framförhållning och hela alltet. Kändes BRA och kul var det för det var så grymt fint bitvis!



SÖNDAG 27 AUGUSTI

Dagens träning = Tävling, Pepparkaksluffen à la Kungälvs OK D20 = 43:39 + uppvärmning = 63 min

Kände mig ganska rejält trött i benen under uppvärmningen efter gårdagens 2 pass i högt tempo, men jag kände mig ändå ganska bra koncentrerad och laddad ändå. Dock ballade allting ur när jag sprang iväg från starten och eftersom det tog emot för benen att springa så släppte jag kartan helt och jag sprang i princip värdelöst kontroll 1-5. Jag bommade både på sträckan och på kontrollen. Dock kan jag inte säga hur mycket eftersom jag vunnit 4 av de 5 sträckorna eftersom Elsa visst bommade ännu mer än vad jag gjorde! Efter det orienterade jag lite bättre på kontrollerna, men gjorde även 2 bommar till på 2 sträckor, där jag sprang och inte riktigt hade koll när jag skulle hoppa av stigen. Sånna där fjantbommar! MEN jag kände att idag var det bara att ta sig runt som gällde och jag kommer inte bry mig om att jag orienerade dåligt eftersom jag känt mig ganska sliten och detta är inget att haka upp sig på helt enkelt.

OCH jag vann ju ändå (med 6,5 minuter!) och fick pris från huvudsponsorn Göteborgs Kex ändå! =D =D =D

För Winsplits sträcktider Pepparkaksluffen D20, klicka här



TOTALT VECKA 34 = 7 timmar 23 minuter

En riktigt bra vecka. Har fått många bra pass och det har varit riktigt roligt rakt igenom och benen börjar kännas bra och jag börjar få ordning på orienteringen. Det gäller att inte hetsa och bry sig om andra bara!

Veckan som följer kommer bli lite lugnare. Vilodag måndag, OL-intervaller tisdag, Tjejträning onsdag, lugn timmesdistans torsdag, Natt-DM fredag, vila lördag och Stafett-DM söndag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0