Vecka 33

MÅNDAG 13 AUGUSTI

Dagens träning = Skogs-distans 61 minuter

Johan var ute och vallade mig på en skogsrunda på Getryggskartan. Lite småsliten efter allt benlyft, men jag bet i bra (okej, det gick väl inte jättefort...) och det var sjukt fint på vissa ställen!! En fröjd att springa! Me like!



TISDAG 14 AUGUSTI

Dagens träning = Lång-KM 5,2km = 51:30 + uppvärmning = ca 1h 5 minuter

Lång-KM vid Vättlestugan och D20 var en riktig storklass med hela 4 startande. Inte illa! Iallafall så var jag faktiskt ganska taggad innan start, bara det att magen levde sitt eget lilla liv = inte optimalt direkt.

Jag startade och tyckte 1:an såg lätt ut, men hade missat en stenmur på kartan så när jag kom fram till den blev jag helt ställd. Onödigt! Sprang lite snett ut från 1:an och fick onödigt bräsk. Var även ganska osäker in till 2:an. 3:an gick däremot bra, och sedan var det en långsträcka. DÅ kom jag på att det minsann var där vi sprang på lägret i onsdags och det rörde till det i huvudet på mig när jag dessutom hade tumgreppet fel på kartan. Hoppade av stigen alldeles för tidigt och var ganska nära kartkanten... Jag kom på mitt fel, såg en vettskrämd räv och fick lite extra mycket mosse till kontrollen... Hade lite bristande kartkontakt resten av banan och gjorde många riktiga skitgrejer. Hamnade t ex mitt på en sjö och visste inte vilket håll jag skulle springa och så vidare = Jag orienterade som en kratta banan igenom. Usch. Men alltså, jag vet vad jag gör fel och jag vet att jag kan åtgärda det ganska lätt och på ett sätt var det rätt skönt att bara springa av sig också, för just nu vill jag få igång benen och få kroppen att funka. När det börjar släppa i benen får huvudet mer energi att tänka teknik på och då tror jag det ordnar upp sig. Det är ju inte förrns SM jag ska försöka vara bra igen...!

Resultat D20
1. Lina Strand 51:34
2. Jennie Runesson 53:37
3. Rachel Engeler 57:35
- Annika Blomberg Utgått

Sträcktider och andra resultat finns (snart) på gmok.nu



ONSDAG 15 AUGUSTI

Dagens träning = Distans 61 minuter stig

Sprang upp genom Puketorp, stans väg, vildmarksleden upp och på korta slingan. Ner till grusvägen och ett varv upp på Björndamsberget eller vad man ska kalla det. Jäkligt trött och håll och grejer i början, men det kändes lite bättre sen!



TORSDAG 16 AUGUSTI

Dagens träning = SM-lång-träning OL 6,5km = 63 minuter

Värmde inte upp nåt nämnvärt, vilket inte var så jättebra eftersom jag fick jätteont i bröstet och andningen ända till 2:an som var en långsträcka. Det blev alltså inget vidare tempo och god koncentration där. Dock släppte det och efter det rullade det på riktigt bra och det var riktigt skoj att springa och jag kände mig relativt stark. Ett gôtt pass!



FREDAG 17 AUGUSTI

Dagens träning = VILA, resdag till Borlänge.



LÖRDAG 18 AUGUSTI

Dagens träning = OL-tävling, J-cupsavslutning 7km = 66 minuter + uppv = 1h 25 minuter

Se separat tävlingsanalys.



SÖNDAG 19 AUGUSTI

Dagens träning = OL-tävling, Grangärdeträffen 6,8km = 47 min + uppv/nedjogg = 1h 12 minuter

Se separat tävlingsanalys



TOTALT VECKA 33 = 6 timmar 47 minuter

En go vecka! Tränar mycket distans och tunglöpt nu eftersom det känns rätt. Känns som om jag vill bli en stabil löpare och orka mycket före att vara blixtrande snabb. Dock ska jag lägga in nåt intervallpass nästa vecka. Tror det är OL-intervaller på tisdag, det blir fint!

När det gäller tävlingarna är jag nöjd och det var ett lyft framåt. Jag trodde inte riktigt att jag var i sådant slag än, jag som precis börjat träna efter sommarens sjukperioder. Men det är gött att få de här resultaten och speciellt att det inte var fler än 3st före i lördags då loppet inte var så klockrent. Nu börjas det taggas till ordentligt mot SM här. Det kan nog bli kul det...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0