Vecka 32

MÅNDAG 6 AUGUSTI

Dagens träning = OL Sisjön 4,2km = 40 min + uppv/nedjogg = 60 minuter

Första passet på lägret var en medeldistans på JVMkontrollerna på Sisjön. Gick helt okej. Bommade kanske 1,5minut sammanlagt. Det var tufft och varmt men SKOJ. Dock var jag väldigt trött på slutet och kunde inte direkt stå på på stiglöpningen, men efter min uppladdning så får det vara klart godkänt.



TISDAG 7 AUGUSTI

Pass 1 = OL Partille/Gunillse ca 5,5km = 60 minuter + uppvärmning = 70 minuter

Glömde fokusera från start och inledde lite halvknackigt. Dålig planernig på första långsträckan som resulterade i ett dåligt vägval och bom på kontrollen (kunde ju inte bli sämre). Sen körde jag på riktigt fint på andra långsträckan, men med 300m kvar på den var jag väldigt väldigt nära att vägga. Blev helt borta och började frysa och greja så jag gick/joggade den sista biten. Uschusch, nu blir det till att dricka mycket...

Pass 2 = Sprint på Eriksberg 3,2km = 22:11 + uppv/nedjogg = 45 minuter

Sprang H21-banan från Göteborgs DM och jag blev distraherad av en grävskopa i början vilket gjorde att jag mest lullade på i början, men sen märkte jag att jag inte var riktigt så seg som jag trodde så då kunde jag börja kötta på litegrann så det resulterade sig i ett helt okej sprintlopp! Kul att det var så långt också, fick man stå på längre.
Jag var 10 sek efter Anna Forsberg.



ONSDAG 8 AUGUSTI

Pass 1 = OL Rannebergen 5,5km = 48 minuter + uppvärmning = 60 minuter

Gick bättre än igår förmiddags, men småbommade ändå lite. Var inte tillräckligt pigg för att kunna stå på på långsträckorna bara, men det var ett gött pass. Gick mycket bättre denna gången på kartan än vad det gick på Lång-DM 2005 iallafall. :P

Pass 2 = Stafett-OL Öjersjö 4,5km = 45 minuter + uppvärmning/nedjogg = 55 minuter

Första slingan på ca 1km gick bra. Tappa lite i en mosse, men var inne i tät. Sen fick jag som uppdrag att jag skulle plocka 17 kottar och ge till Anneli men det var lite svårt att hitta i mossen, men fick gräva lite i leran så hittade jag iallafall. Sen ut på den långa slingan och det var joooobbigt. Orienterade bra och bommade ingenting, men jag var trött och kunde inte hålla undan för Anna och Kristin så de var precis före i mål. Men kul var det!



TORSDAG 9 AUGUSTI

Pass 1 = OL Svartemosse 3,6km = 46 min + uppvärmning = 55 minuter

Haha, inget höjdarpass. Var allmänt dålig på mitten av banan och sen ramlade jag och slog i knät i en sten och sprang och tänkte på det på ett långt runtom-vägval MEN då missar jag avtagsstigen och kommer massa fel. Sen efter det gick det BRA. Jag kan trösta mig med att ingen gick bra det passet och får ta med mig den sista delen av banan. SLITEN!

Pass 2 = Uppföljnings-OL x km på Skatås 47 min + uppvärmning = 57 minuter

Elin och jag drog ett pass till när vi ändå var igång. Sprang en bana från GMOKs medeldistans från i höstas och tog varannan kontroll. Vi orienterade bra båda två. Jag kunde la haft lite bättre koll i början, men men. Ett riktigt fint pass i kanonväder och på fina TV-mast-höjden. ME LIKE! Dock inte lika sliten som i förmiddags.



FREDAG 10 AUGUSTI

Dagens träning =
VILA



LÖRDAG 11 AUGUSTI

Dagens träning =
Styrka 30 minuter

Jag var deg och kände mig inte helt fit for fight för någon annan träning så fick bli lite styrka i solen på gräsmattan. Perfekt när man kan träna och sola samtidigt! (Oj, vad oseriös jag låter...) Imorgon blir det tävling!



SÖNDAG 12 AUGUSTI

Dagens träning = OK Kullingshof medeldistans D21 = 31:40 + uppv/nedjogg = totalt ca 55 minuter

Kände mig lite småtung i kroppen under uppvärmningen, men var ändå taggad för att springa och för att springa rätt. Började loppet med en 30-sekundare på första, men sen sprang jag stabilt 2-3:an. Till 4:an var det en långsträcka och efter att ha övat en del på det på utvecklingslägret så hade jag gott självförtroende och stog på bra. Hade lite dåligt översikt på hela och hade kunnat springa lite bättre, men jag vann sträckan med 6 sekunder, trots en liten 15-20-sekundersbom. Sedan kom kontrollerna lite tätare och jag bröt ursprungstanken med loppet att gå rätt utan började hetsa, antagligen för att jag fick se lite folk. Gjorde 15 sek på 5:an och följde sedan upp med en större bom på 6:an. Jag är 50 sekunder efter, men jag kan säga att jag bommade minst 1 minut. Jag skulle ha ett stup, men var på kurvan ovanför som jag tyckte hade lite skräntar också. Dålig kartkontakt där... Efter det hetsade jag vidare och gjorde ytterligare en bom i ett litet smådiffust område. Jag smekte höjden på fel sida, men jag kunde gått mycket säkrare till den och sett den direkt istället för att lägga ytterligare 1min20sek... Sedan gick det okej i 2 kontroller, men när jag sprang ut från 9:an hade jag fel riktning och fick vända och korsa en mosse i onödan. Kontrollen satt dock där den skulle, men än är det inte slut på eländet. Nästa, som var en mycekt lätt kontroll läste jag bara att jag skulle "ner och över vägen" men sprang snett och korsade fel väg. Banan avslutades med några 100m mer eller mindre löpning...

Ja, andra halvan av banan kan sammanfattas med en ren hets och det var helt klart onödigt eftersom jag ledde med 45 sekunder vid radion (4:an), och där var ca 1,5minut före Emma A som sedan var 38 sekunder före i mål...

Men det var roligt och utmanande (riktigt tuff terräng ändå!).

1. Annika Påhlstorp IFK Göteborg 30:24 +00:00
2. Emma Andersson Sävedalens AIK 31:02 +00:38
3. Lina Strand Göteborg-Majorna OK 31:40 +01:16

Winsplits sträcktider hittar du här



TOTALT vecka 32 = 8 timmar 7 minuter

En go vecka! Skönt att komma igång igen efter förkylningen. Tekniken har fungerat okej, men eftersom inte kroppen känns helt bra och jag får kämpa för att kunna springa som jag vill så har tekniken inte riktigt hunnit med hela tiden, men det känns som om det kommer.
Annars har det blivit väldigt mycket benlyft denna veckan, men det känns bara bra eftersom det är det jag ska vara bäst på nästa sommar. Det gäller att vara tuff och stå på! Och nej, jag är INTE trött på Göteborgsterrängen, snarare tvärtom!















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0