Tävling: Juniorcupsavslutning 18/8 2007

Då var det dags för den sista juniorcupen för året och jag har ju inte direkt sprungit så många av dem i år (6 st) och har då inte haft chans att kunna räkna bort någon, så i totalen var min placering inte något att hurra för, men å andra sidan skulle det ju inte skada att göra ett bra lopp...

Jag joggade iväg till starten med ganska tunga ben och uppvärmningen kanske inte blev optimal eftersom startplatsen var belägen i skogen och det var en gnska go stigning sista 400 så det var inte så lockande att springa ner på vägen igen...


Karta skala 1:15000
Rött = mina vägval

Jag hittade dock koncentrationen rätt bra och startade lugnt och att det var 3 långsträckor skrämde mig inte, snarare tvärtom! Dock var jag väldigt trött redan på första långsträckan (till 2:an) och sprang inte helt optimalt då jag inte hade stenkoll på mossarna och väjde höger om den blöta mossen 2/3 in på sträckan. Tappade en del tid här. Sedan gjorde jag en bom på 3:an då jag inte såg mossdraget upp mot kontrollen utan hamnade på fel sida om det. Nästa långsträcka gick bra, bara att jag blev lite väl passiv när jag gick upp mot sista stora höjden. Hade inte behövt läsa så mycket karta som jag gjorde, och lite mer tid rann iväg. Sprang även knackigt till 5:an där jag borrade ner huvudet lite för mycket och inte fick nåt fint stråk, dock satt kontrollen där den skulle. Här var det radio och vätska vilket gjorde att jag tappade lite fokus och inte spanade in nåt bra vägval på nästa långsträcka, utan gled alldeles för mycket vänster upp för höjden. Tänkte att jag tagit helt fel vägval och tappade lite koncentration, men fick tillbaka den, men då hade jag redan hamnat till vänster om den lilla sjön. (Optimalt hade varit att springa nära strecket hela tiden.) Sedan hamnade jag i bra fas och fick en fin väg til kontrollen, men mitt vägval var en bit längre än det jag skulle sprungit och därför tappade jag mycket tid. Kontrollen efter gick bra, men sedan läste jag inte så mycket karta och bestämde mig varken för att springa ut på vägen eller i skogen så det blev nåt mittimellan. Skog en bit, väg en bit. Inte optimalt, speciellt inte då jag inte såg höjden i ringkanten utan besökte den innan jag kunde glida ner på rätt höjd. 1 minuts tidstapp till... Sen vart det löpa av och när jag stämplade sista så pep det inte och jag hann springa iväg 2 meter innan jag upptäckte det och fick springa tillbaka. Dock tog den ju första gången... Så jag spurtade egentligen snabbare än vad det ser ut!

Slutplaceringen blev en fjärdeplats 3 minuter och 23 sekunder efter.
Så sammanfattningsvis är jag nöjd eftersom det inte var fler före. Loppet var inte direkt efter regelboken och jag har lagt bort den tid jag var efter, helt klart. Sedan kom benen aldrig riktigt igång, och jag tror att jag hade kunnat trycka på lite bättre i början, trots allt.

Resultat D20
1. Karin Persson Hagaby GoIF 63:27 +00:00
2. Lina Sundqvist OK Kåre 65:15 +01:48
3. Sara Eskilsson Haninge SOK 65:55 +02:28
4. Lina Strand Göteborg-Majorna OK 66:50 +03:23
5. Martina Karlsson IK Hakarpspojkarna 68:58 +05:31
18. Jennie Runesson Göteborg-Majorna OK 78:52 +15:25
20. Rachel Engeler Göteborg-Majorna OK 80:29 +17:02

För Winsplits sträcktider D20 klicka här

Övriga resultat
Resultat H20
1. Emil Andersson Ärla IF 66:26 +00:00
2. Johan Aronsson OK Tisaren 67:57 +01:31
3. Ola Martner Göteborg-Majorna OK 68:12 +01:46
4. Petter Eriksson OK Rodhen 68:40 +02:14
5. Johan Strand Göteborg-Majorna OK 68:48 +02:22

Sammanfattningsvis en BRA insats av GMOK-junisarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0