Vecka 16

MÅNDAG 16 april

Dagens träning = Distans 72 minuter

Sprang en runda själv runt på Skidstugebladet och lattjade lite. Kände mig lite småsliten sen gårdagen, men det gick helt okej ändå. Stretchade bra efteråt.



TISDAG 17 april

Dagens träning = OL-teknik 80 minuter + uppvärmning/nedjogg 15 minuter

Sprang OL i Boxholmterrängen.2 olika slingor (mycket kontroller), men vet inte exakt hur långa de var. Det var väldigt stenigt och en del nedfallet sen Gudrun och Per, så tempot blev inget högt. Jag hade inget riktigt flyt, så orienteringen var lite halvknackig emellanåt. Kändes som om go:et saknades lite och så kände jag mig ganska trött i benen plus att jag var lite smårädd om den vrickade foten (dock tejpad) för att det var så stenigt... Men men, kämpade på iallafall!



ONSDAG 18 april


Dagens träning = Banintervaller 15 st 200 metare + uppvärmning/nedjogg = ca 45 minuter

Carro och jag hade bestämt att vi skulle dra intervaller på bana innan lovet, men det blev aldrig av så då körde jag det på lovet, men nu var hon riktigt sugen på o springa det och lika så jag (igen).
Vi sprang till Ränneborg och drog igång och noterade följande tider: 39,54, 40,61, 42,81, 41,99, 44,56, 44,19, 45,26, 41,35, 43,15,  42,26, 43,18, 43,50, 45,07, 43,49, (missade den sista). Jag var otroligt stum på de sista intervallerna och de gick bara på vilja. Snittiden blev: 42,93. Och det kan jämföras mot veckan innan då jag körde själv och snittade på: 44,23.  Dock vilade jag 15 sekunder då och 20 sekunder nu.
Vi avslutade passet med att jogga en runda via Guppabackarna och hem.
Riktigt kul intervallfor och tack för sällskap (och draghjälp) Carro!



TORSDAG 19 april

Dagens träning = Intervaller 10 st 40/20 + 5 st 60/30 + uppvärmning/nedjogg = ca 45 minuter

Dagens OLgy-träning var altså 40/20-intervaller. Lite taskig timing eftersom det i princip var sådana Carro och jag sprang igår. (Vi sprang dem då för att löparbanan skulle vara ledig.) Jag funderade på om jag skulle köra längre intervaller, men var inte så jättesugen, utan mer sugen på att springa med de andra, så Carro och jag planerade att köra 10 st med dem och sen köra några längre, som då blev 5 st 60/30.

Vi joggade till Brännemon och körde igång med 40/20 och jag var förvånansvärt pigg! Jag trodde att passet från igår skulle sitta i bra i benen eftersom jag kört mig så stum då, men nu hade jag inga större känningar av det och köttade på rätt bra, tycker jag och låg långt framme. Kul!
Efter 10 st fortsatte Carro och jag själva på 60/30 och löpte på hyfsat. Kändes som om det fanns en liten spärr efter ett tag som jag inte riktigt kom förbi och på de två, eller kanske framförallt på den allra sista började jag känna mig rejält stum igen, men då var de ju avklarade så då gjorde det inte så mycket!

Sedan joggade vi hem och efter att Erik spanat in min fotisättning bakifrån så sa han att jag vrider ut min högerfot litegrann när jag sätter ner den. (Högen är den jag har haft hälproblem med.) Jag funderade lite på när jag sprang och det kan nog stämma att jag vrider ut den litegrann. Men om jag vred ut den innan jag fick ont eller om jag börjat göra det nu när jag har fått ont vet jag inte riktigt, men det kan vara bra att ha i baktanken iallafall...

Men än en gång var ett riktigt roligt pass genomfört! Och under nedjoggen var stumheten borta. Skönt!


Tilläggas kan att jag denna dag även plockade hem KÖRKORTET! Otroligt gôtt!!!



FREDAG 20 april

Dagens träning = VILA

Veckans vilodag. Passar bra att vila på fredagar då det är en dagen jag har flest lektioner och även då jag brukar åka tåget hem från Eksjö.



LÖRDAG 21 april

Dagens träning = Distans 48 minuter

Sprang en runda på Björnåsberget och det är sjukt hur fint det var! Sprang på eftermiddagen och solen stod ganska lågt och sken otroligt fint genom träden och ned på backen som var helt täckt av vitsippor, och då menar jag helt täckt! Sånna här dagar är det verkligen fantastiskt att vara ute och glida lite på stigarna!

Ja, jag sprang runt på stigar i lite lagom tempo och det var ett riktigt gött pass. Kan nog kännas okej imorgon!



SÖNDAG 22 april

Dagens träning = Tävling SAIK's juniorcup D20 3,1km 29:15 + uppvärmning = ca 45 minuter, placering 2

För tävlingsanalys: se separat inlägg.



TOTALT vecka 16 = 5 timmar och 50 minuter

En helt okej vecka. Goa intervallpass och körkortet och andraplatsen på J-cupen var lite som grädde på moset. :D SKÖNT för min jvm-satsning till nästa år!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0