Vecka 14, söndag

Dagens träning: 56 minuter distans

Första passet på min "träningsomstart" blev en distansrunda på Björnåsberget i nätt snöfall med brorsan. Var beredd på att ha honom hack i häl och behöva slita i ett högt tempo, men eftersom han sprang en bana mätt i D20-ultralång-längd igår så kom jag på att det nog inte skulle bli så högt iallafall, vilket var utmärkt för min del.

Tempot blev alldeles lagom och jag har känt att jag den senaste veckan fått slita i även den farten, men nu kändes det väldigt behagligt, och mer som det ska kännas under ett distanspass.

Passet var en riktig uppmuntrare och det var riktigt roligt! Hoppas på att det ska fortsätta den är vägen!

Karta över slingan


När det gäller hälen så sprang jag nu i mina Sauconyträningsskor och det kändes bra till en början, men efter ca 20 minuter började det kännas igen. Det ömmar inte så mycket att det hindrar mig från att springa, men det är ju inte direkt helt 100. Ska försöka få tag på Torsten så att jag kan få en tid på IFK-kliniken snart igen och kolla upp det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0