Om Lina Strand

Namn: Lina Strand
Född: 23 december 1988, Göteborg
Klubb: Göteborg-Majorna OK sedan 1993
Klass: D20 Elit
Bor: Eksjö (fram till 9 juni) och Partille
Gör: Går sista året på natuvetenskapliga programmet på Eksjö orienteringsgymnasium. Tar en efterlängtad student den 9 juni.
Träningsplanering: Jag har tidigare använt någon form av pulseringsmetod, men upptäckt att det inte passat mig. Jag har därför valt att detta år inte ha någon strikt tim-planering, utan vill hellre köra mer på känsla och planera in de pass jag tycker veckan bör innehålla. Att ha en exakt antal timmar-planering tycker jag blir för mycket tim-jagande och det skapar onödig press.
Meriter:
SM
2003 Kort-SM 10:a
2003 USM 5:a
2003 Skol-SM 1:a
2004 USM 2:a
2005 Medel-SM 9:a
2006 Medel-SM 9:a

O-ringen
2 etappsegrar (1998 och 2003)

1998 total 3:a

2003 total 7:a (efter etappplaceringar 2-1-2-4-77)

DM
20-25 DM-guld 1998-2006

Mål:
Vara skadefri. (Var hälskadad april-05 t o m juni-06) Har dock återfått lite av de problemen.
Utvecklas, bli snabbare och säkrare.

JVM GÖTEBORG 2008

Övrigt:
Hade hoppats på ett år utan problem, men sen januari har sjukdomarna och fotproblem avlöst varandra och därför har våren inte blivit som önskat. Därför har jag nu tagit en omstart* i min träning och nu är siktet helt inställt mot JVM i Göteborg nästa år (som varit mitt långsiktiga mål sedan det blev klart för ett par år sedan). Efter studenten ska jag flytta hem, jobba litegranna och träna träna träna för att vara i bästa möjliga slag inför säsongen 2008 - Något jag ser fram emot! Vägen dit hoppas jag blir en trevlig resa och jag hoppas träna upp mig så bra som möjligt så fort som möjligt för att så snart som möjligt vara tillbaka i toppen som jag hörde hemma i för några år sedan...

* Efter många nederlag och motgångar under våren (och med tankar på de senaste åren) beslutade jag på påskafton att jag skulle ta en omstart för att hitta tillbaka till mitt rätta jag. Detta ska jag göra genom mer träning anpassad just till mig, mer löp/fart-träning och mer träning som jag tycker är KUL. Detta beslut känns väldigt bra och väldigt rätt. Det var också bland annat därför jag startade denna bloggen för att på ett nytt sätt hantera min träning och utvärdera den. Dock var det även p g a lite påtryckningar från AP förra helgen ;), så nu ska det bli lättare för er som är intresserade, att följa min träning och min väg mot JVM-guld på hemmaplan nästa sommar!

 SM Medel kval 2OO6                  
  Foto: SEPRO Medel-SM kval 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0